عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

استاندار بوشهر: عدم رعایت پروتکل‌ها موجب پلمب ستادهای انتخاباتی در بوشهر می‌شود

عبدالکریم گراوند در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان بوشهر با تبریک دهه کرامت و هفته جهاد کشاورزی به نقش مهم پدافند غیرعامل در پیشگیری از بحران‌ها و آسیب‌ها پرداخت و اظهار داشت: در این عرصه خدمات و فعالیت‌های قابل‌توجهی در استان بوشهر انجام شده که با تکمیل طرح‌ها مشکلات در حوزه‌های مختلف کاهش می‌یابد.
وی رعایت پروتکل بهداشتی برای مقابله با کرونا و شکستن زنجیره انتقال این ویروس را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: ستادهای انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا، با هماهنگی دستگاه قضا و نیروی انتظامی پلمب می‌شوند.
گراوند با بیان اینکه هیچ خدمتی بالاتر از توجه به سلامت مردم نیست تاکید کرد: از مسئولان ستادهای انتخاباتی انتظار می‌رود نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا جدیت داشته باشند.
استاندار بوشهر بیان کرد: از نمایندگان کاندیداهای ریاست جمهوری انتظار می‌رود مانع از برپایی تجمعات انتخاباتی بدون رعایت اصول بهداشتی شوند و برای جلوگیری از گسترش شیوع کرونا در ایام انتخابات با دانشگاه علوم پزشکی همکاری کنند.
گراوند، با اشاره به اینکه هیچ خدمتی بالاتر از توجه به سلامتی مردم نیست تاکید کرد: بزرگ‌ترین خاستگاه بیماری کرونا تجمعات است که باید از برپایی تجمعات به ویژه در عرصه تبلیغات کاندیداها جلوگیری شود در غیر این صورت هر ستادی انتخابات که دستورالعمل بهداشتی را رعایت نکند با هماهنگی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی پلمب می‌شود.
وی با بیان اینکه نباید سلامت مردم تهدید شود گفت: همه ستادهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا باید کمک کنند تا سلامت مردم و خانواده‌ها تهدید نشود چراکه بی‌تفاوت در این عرصه زمینه شیوع و گسترش موج پنجم کرونا را فراهم می‌کند.
گراوند با بیان اینکه در حوزه آب‌رسانی طرح‌های مهم و قابل‌توجهی در دست اجرا است گفت: شیرین‌سازی آب دریا و ساخت سد در نقاط مختلف استان بوشهر از جمله طرح‌های اجرا شده روند عملیات آنها تسریع یافته است.
استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به مدیریت مصرف آب و انرژی برق بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند درجه کولر ادارات را بر اساس دستورالعمل اعلام شده در راستای مدیریت مصرف برق تنظیم کنند که این خود کمک بزرگی در صرفه‌جویی برق دارد.
گراوند خدمات دولت را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: علیرغم بی‌مهری‌ها و نگاه‌های سیاسی که نمی‌خواهند دولت موفق باشد اما عملکرد دولت دوازدهم در شرایط سخت تحریم و مشکلات مالی، کاملاً قابل دفاع و افتخارآمیز است.
وی با بیان اینکه این دولت در برابر ملت ایران سربلند خواهد بود افزود: دولت در برابر تحریم‌ها اجازه نداد روند توسعه کشور مختل شود و کشور به زانو در بیاید.
استاندار بوشهر به روند برخی پروژه‌ها پرداخت و خاطرنشان کرد: سد دالکی که در سال ۱۳۹۰ عملیات اجرایی آن آغاز شد و تا دولت کنونی ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در شرایط سخت اعتباری اکنون به ۳۵ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/ م.غ ۱۰۲۳