عمومی | دانشگاه کردستان

افتتاح ۵۳۱ پروژە دانشگاهی در چهار سال گذشته در کشور

معاون وزیر علوم از افتتاح ۵۳۱ پروژە دانشگاهی در چهار سال گذشته خبر داد و گفت: برای این پروژە‌ها ۲۳ هزار و ۸۱۹ میلیارد ریال هزینە شدە است.
بە گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، محمد تقی نظرپور ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه‌های دانشگاه کردستان با بیان اینکه تنها یک دانشگاه زیر مجموعه وزارت علوم در کردستان وجود دارد اظهار کرد که وجود تنها یک دانشگاه دولتی در کردستان ظرورت توجه ویژه به این دانشگاه را دوچندان کرده است.
وی افزود که ظرفیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کردستان بسیار زیاد است و باید این دانشگاه جوابگوی این پتانسل‌ها باشد.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم،تحقیقات و فناوری تصریح کرد که خوشبختانه فضاهای آموزشی، کمک آموزشی، پژوهشی، رفاهی و ورزشی مناسبی در دانشگاه کردستان درحال اجراست.
وی عنوان کرد که به دلیل شرایط توپوگرافی دانشگاه کردستان ضرورت اختصاص اعتبارات بیشتر برای محوطه سازی باید مدنظر مسئولان باشد.
نظرپور با اشاره به اینکه ۱۷ میلیون متر مربع فضای آموزش عالی در کشور وجود دارد ادامه داد که ۵۳۱ پروژه با حجم عملیاتی یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع و با اعتبار نزدیک به ۲ هزار ۴۰۰ میلیارد تومان در دولت دوازدهم انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد که فضای‌های آموزشی، کمک آموزشی، رفاهی، خوابگاهی، کتابخانه و پژوهشی شامل پروژه‌های یادشده است.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم،تحقیقات و فناوری گفت: زمین ورزشی با مساحت ۶۳ هزار متر مربع و فضای پژوهشی با ۱۳۰ هزار متر مربع از جمله این پروژه است.
وی با ابراز امیدواری در خصوص مهار کرونا در کشور اظهار کرد که موقعیت پسا کرونا دانشگاه به صورتی خواهد بود که بخشی از آموزش به صورت مجازی باقی خواهند ماند.
نظرپور افزود که برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون اعضای هیئت علمی و خانواده آن‌ها و دانشجویان انجام شده و امیدواریم که از مهر ماه سالجاری شاهد بازگشایی دانشگاه‌ها باشیم.
وی در پایان یادآور شد که با توزیع واکسن داخلی و واردات واکسن خارجی از ماه آینده واکسیناسیون اعضای هیئت علمی و دانشجویان شروع می‌شود تا در نیمه دوم شهریور ماه دانشگاه‌ها بسوی بازگشایی بروند.
رحمت صادقی، رئیس دانشگاه کردستان در ادامه این بازدید با بیان اینکه ۵۳ هزار متر مربع فضای آموزشی، رفاهی و غیره در دست ساخت است تصریح کرد که ۳ دانشکده که دو مورد آن در دو شهرستان استان واقع شده، پارکینگ و پارک و غیره از جمله پروژه‌های در دست ساخت دانشگاه کردستان است که در سال گذشته حدود ۳۵ میلیارد برای آن هزینه شده است.
وی عنوان کرد که اعتبارات تملک حدود ۳۰ میلیارد خواهد بود که امیدواریم این رقم برای اجرای بیشتر پروژه‌های آموزشی افزایش یابد.
رئیس دانشگاه کردستان ادامه داد که دانشگاه کردستان تنها دانشگاه زیرمجموعه وزارت علوم در استان بوده و وظایف زیادی بر عهده آن است.
وی با بیان اینکه دانشگاه کردستان ۱۲ هزار نفر دانشجو دارد که ۵ درصد آن دانشجویان بین‌الملل هستند درپایان یادآور شد که دورنمای دانشگاه کردستان رسیدن به ۱۴ هزار دانشجو و افزایش ۲۰۰ نفری اعضای هیئت علمی است.