عمومی | دانشگاه تهران

انعقاد توافق‌نامه همکاری بین دانشگاه تهران و سازمان حفاظت محیط زیست کشور

بنا بر گزارش پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران، با هدف همکاری در حفاظت، احیا و مدیریت محیط‌زیست دریایی، ساحلی و تالاب‌های ایران از طریق توانمندسازی و جلب مشارکت جوامع محلی و انجام پژوهش‌های کاربردی و برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی، توافق‌نامه همکاری مشترک بین دکتر علی‌رضا میرواقفی، رئیس پژوهشکده علوم دریایی دانشگاه تهران و دکتر احمدرضا لاهیجان‌زاده، معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، (نوزدهم خرداد) منعقد شد.

در این جلسه دکتر علی‌رضا میرواقفی، رئیس پژوهشکده علوم دریایی دانشگاه تهران با بیان توانمندی‌های پژوهشکده، این توافق‌نامه را اقدامی کاربردی و سازنده دانست که موجب ارتقا علمی و عملی بخش راهبردی محیط زیست دریایی کشور می‌شود.

دکتر احمدرضا لاهیجان‌زاده، معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست نیز با برشمردن فعالیت‌های مهم و تاثیرگذار این سازمان در بخش دریا و بیان اهمیت ساختاری اقتصاد دریا در توسعه پایدار کشور، خواستار گسترش همکاری علمی و تخصصی در این زمینه با دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه تهران شد.

در این جلسه همچنین دکتر داود میرشکار، مدیرکل دفتر حفاظت از زیست‌بوم‌ها و سواحل دریایی سازمان محیط زیست، مهندس فرزاد زندی، معاون دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان محیط زیست، دکتر شراره پورابراهیم، دانشیار گروه محیط زیست دانشگاه تهران و دکتر علی ارواحی نیز حضور داشتند.

لازم به ذکر است، پژوهشکده علوم دریایی دانشگاه تهران که در پردیس بین‌المللی دانشگاه در جزیره کیش تاسیس شده است با همکاری استادان و متخصصان دانشگاه تهران در زمینه‌های گوناگون علوم دریایی از جمله محیط زیست دریایی، زیست‌شناسی دریا، شیلات و آبزیان، علوم مهندسی دریایی، هیدروآکوستیک، اقتصاد دریا و علوم ورزشی دریایی فعالیت دارد.