عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

راهنماسلامت؛ دانستنی هایی درباره وظایف و مسئولیت های سوپروایزرها



با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی، ممکن است با واژه ها و اصطلاحات تخصصی مواجه شوید که آشنایی لازم با مفهوم آن ها را نداشته باشید، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نظر دارد برای آشنایی بیشتر عموم با این واژه ها، در قالب مجموعه "راهنماسلامت"به توضیح درباره آن ها بپردازد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، یکی از رده های مدیریتی در تشکیلات پرستاری هر بیمارستان، سوپروایزرها هستند که می توان آنان را معاونین یا جانشین مدیر پرستاری (مترون) بیمارستان در نظر گرفت. این افراد در دو حیطه مشخص با عناوین جداگانه فعالیت می کنند که شامل سوپروایزرهای بالینی و سوپروایزرهای آموزشی هستند.
سوپروایزرهای بالینی پرستاران با تجربه ای هستند که با سرکشی مرتب به بخش ها، فعالیت های کارکنان شاغل در ان ها را طی شیفت های مختلف کنترل و با انتقال ایده ها و نظرات مدیریتی مترون به حسن اجرای قوانین ، حل مشکلات اجتماعی در حوزه  خدمات پرستاری و بهبود کیفیت مراقبت از مددجویان کمک می کنند.
سوپروایزرهای آموزشی نیز پرستارانی تحصیل کرده با مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر در رشته پرستاری هستند که مسئولیت آموزش مداوم پرستاران شاغل در بیمارستان و ارتقای معلومات و مهارت آنان را بر عهده دارند و علاوه بر داشتن مدرک تحصیلی بالاتر، دارا بودن تجربه بالینی، سوابق آموزشی و تحقیقاتی، قوه ابتکار و آگاهی از معضلات و نیازهای آموزشی پرسنل از دیگر معیارهای انتخاب سوپروایزرهای آموزشی به شمار می آید.
بازدید، نظارت و کنترل مستمر بر نحوه ارائه خدمات پرستاری مبتنی بر استانداردها با استفاده از ابزاهای مناسب از جمله مسئولیت های سوپروایزر بالینی است.
سوپروایزرها نیازها و مشکلات موجود در واحدهای مرتبط با پرستاری را شناسایی و نسبت به حل آنها اقدام می کنند.
برنامه ریزی و هماهنگی در پذیرش و برنامه ریزی ترخیص مددجویان، همکاری و مشارکت در نظارت و کنترل واحدها جهت نیاز سنجی آموزشی کارکنان و مددجویان و تهیه و تنظیم ابزار مناسب ارزیابی خدمات پرستاری و مامایی مورد نیاز مددجویان از جمله وظایف سوپروایزرهاست.
انتهای پیام/
کد خبرنگار: ۷۷۰۲ ی.ق