عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

راه اندازی خانه خلاقیت و نوآوری در حوزه آموزش پزشکی

راه اندازی خانه خلاقیت و نوآوری در حوزه آموزش پزشکی
خانه خلاقیت و نوآوری در حوزه آموزش پزشکی  با حمایت دانشگاه علوم پزشکی ایران برای اولین بار در سطح ملی و بین المللی راه اندازی می شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، عطاء یعقوبی؛ یکی از بنیانگذاران شرکت دانش بنیان دانشگاهی کهکشان در خصوص این طرح عنوان کرد: استودیو خلاقیت و نوآوری کهکشان با حمایت دانشگاه علوم پزشکی ایران و با هماهنگی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری؛ در نظر دارد خانه خلاقیت و نوآوری در حوزه آموزش پزشکی راه اندازی کند.
وی گفت: ایده های نوین و طرحهای اعضای هیئت علمی و دانشجویان در خانه خلاقیت و نوآوری به عرصه ظهور می رسد و با خدمت گرفتن صنعت هنر به نیازهای آموزشی پاسخ داده می شود.
همچنین در این مکان از روشهای نوین، خلاق و نوآور برای یادگیری مطالب آموزش پزشکی استفاده می شود.
یعقوبی خاطرنشان کرد: تفاوت خانه خلاقیت و نوآوری با شتاب دهنده ها در این است که شتاب دهنده ها محصول محور هستند در صورتی که در این خانه بحث ایده ها و بهره گرفتن از زیر ساختهای IT برای ارتقاء سطح آموزش پزشکی مطرح است.
وی با بیان اینکه خانه های خلاق یکی از محورهای اصلی تحقق دانشگاه های نسل سوم است، افزود: این ایده برای اولین بار در سطح ملی و بین المللی توسط دانشگاه علوم پزشکی ایران اجرا می شود و با توجه به اینکه کشور ما در زمینه آموزش پزشکی پیشرو است؛ با راه اندازی خانه خلاقیت و نوآوری در این حوزه می توان به بسیاری از کشورهای همسایه، خدمات آموزشی نوین ارائه کرد.
بنا بر این گزارش هفدهم خرداد ۱۴۰۰ در نشستی با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران موضوع راه اندازی خانه خلاقیت و نوآوری نامگذاری شده با عنوان «دکتر سلطانی عربشاهی» در حوزه  آموزش پزشکی مورد بررسی قرار گرفت.
دکتر جلیل کوهپایه زاده؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در این نشست بر عملیاتی شدن و تسریع در راه اندازی این پروژه تاکید کرد و افزود: باید فضای آموزشی را برای خلق ایده های نو و انجام کار فناورانه با ثبات و اثر بخش فراهم کرد.
وی گقت: ارائه آموزش های غیر حضوری و بین المللی به عنوان یکی از محورهای اصلی خانه خلاقیت و نوآوری باید در نظر گرفته شود و اعضای هیئت علمی را برای تولید محتوای آموزشی تشویق کرد.
خانه خلاقیت و نوآوری دکتر سلطانی عربشاهی اواسط مرداد ۱۴۰۰ در دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهره برداری خواهد رسید.
پایان خبر
ره نورد