عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر: از ۸۰ هزار نفر کل مرگ و میر در کشور قریب به ۵۰ هزار نفر آن‌ها افراد بالای ۶۰ سال سن هستند

دکتر سعید کشمیری اظهار کرد: تا کنون در کشور ۴ میلیون و  ۸۵۰  هزار نفر واکسینه شده‌اند که از این تعداد ۶۲۰ هزار نفر دومین دوز را تزریق کرده و ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر فقط دوز اول را دریافت کردند که این آمار هر چند ۵ درصد جامعه را شامل می‌شود ولی افراد آسیب پذیر هستند.
دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان افزود: خوشبختانه با واکسیناسیون مدافعان سلامت در کشور شاهد کم شدن موارد ابتلا، بستری و فوتی در ۳-۲ ماه اخیر در آنها هستیم که این کاهش، اولین و مهمترین نتیجه واکسیناسیون در کشور است.
دکتر کشمیری با توجه به وضعیت قرمز استان هرمزگان بیان کرد: نگرانی ما قرمز شدن کامل استان هرمزگان بوده که به دلیل همجواری و شرایط مشابه با استان ما از لحاظ آب و هوایی، استفاده از کولر گازی، بسته بودن درب و پنجره‌ها و عدم  تهویه مناسب که این شرایط ایجاب می‌کند پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنیم.
وی با بیان اینکه به دلیل رفت و آمدهایی که به استان ما صورت می‌گیرد از جمله شناورها و کشتی‌های تجاری و بین المللی و افرادی که در روی این شناور‌ها کار می‌کنند اظهار کرد:  اکثر این افراد از اتباع خارجی بخصوص هندی تبار بوده که اکنون سوش غالب استان هرمزگان ویروس نوع هندی است که باید رعایت در استان بوشهر بیشتر از قبل شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر خاطر نشان کرد: با اتخاذ تدابیری می‌شود جلو انتشار این نوع سوش را درکشور گرفت و  همچنین می‌توان با سهل انگاری، عادی انگاری، مسافرت و بی‌توجهی باعث قرمز شدن کل کشور شد.
دکتر کشمیری با بیان انجام سومین مرحله تست کارآزمای بالینی انسانی واکسن برکت در استان بوشهر گفت: ممکن است در این هفته به صورت اضطراری مجوز استفاده از واکسن برکت در کشور صادر شود چون در بعضی شهرها مرحله سوم تست انسانی تمام شده و به نتیجه خوبی رسیده‌اند.
وی اظهار کرد: اکنون یک میلیون دوز واکسن برکت آماده توزیع در کشور است که در استان بوشهر افراد زیادی در این طرح ثبت نام کرده که اکنون اولین گروه واکسن را دریافت کردند.
انتهای پیام/ز.ح.۱۰۲۷