عمومی | دانشگاه محقق اردبیلی

ریشه برخی مشکلات کشور کم‌توجهی به مبانی انقلاب اسلامی ترسیم شده توسط امام خمینی (ره) است

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: ریشه برخی مشکلات کشور کم‌توجهی به مبانی انقلاب اسلامی ترسیم شده توسط امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی است.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه، دکتر عزیز حبیبی در مراسم اختتامیه ششمین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید با موضوع «اندیشه سیاسی و مبانی انقلاب اسلامی سطح ۵» تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی در بخش‌های مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌بایست در شرایط کرونایی از فضای مجازی برای رشد و اعتلای برنامه‌های گوناگون فرهنگی استفاده می‌شود.
وی افزود: هر اندازه به مبانی انقلاب اسلامی ترسیم شده توسط رهبر کبیر انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف توجه بیشتری شود، خیلی از مشکلات کشور قابل‌حل خواهد بود.
حبیبی همچنین از دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و دفتر هم‌اندیشی استادان به‌خاطر گسترش فعالیت‌های فرهنگی در حوزه اساتید تشکر کرد.
مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان تهران نیز در این وبینار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، چالش‌های مهم در مواجهه با جهان مدرن، نقش امام و نواندیشان دینی در مصاف با مدرنیته، مولفه‌های احیای فکر دینی، راه آینده و توصیه‌های بیانیه گام دوم انقلاب را از اهم موضوعات این دوره عنوان کرد و گفت: سیر مراحل تفکر و اندیشه در جوامع انسانی در سنت، مدرنیته و پست مدرنیته خلاصه می‌شود .
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر سید مهدی ساداتی نژاد با بیان اینکه چهار تفاوت اصلی میان جهان قدیم و جدید وجود دارد، تشریح کرد: وسائل و امکانات، غایات و اهداف، مفاهیم و پیش‌فرض‌ها بسیار با زمان قدیم در تفاوت هستند .
وی گفت: بشر امروز به‌هیچ‌وجه قانع نیست که عالم موجود بهترین ترکیب را دارد و همیشه در صدد تغییر به خواسته خود است .
گفتنی است ساداتی نژاد به تدریس بخش‌های مختلف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تشریح مسائل اجتماعی روز، به گفتگو با اساتید پرداخت و اساتید نقطه‌نظرات خود را نیز مطرح کردند .
دبیر دفتر هم‌اندیشی استادان دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این وبینار ضمن قدردانی از شرکت اساتید در این دوره ضیافت اندیشه گفت: در سال ۱۳۹۹ پنج دوره ضیافت اندیشه جمعاً به مدت ۸۰ ساعت برگزار شد و امسال نیز ۶ دوره ضیافت اندیشه برگزار خواهد شد .
دکتر اسماعیل گلی افزود: برگزاری چنین دوره‌هایی در راستای تبیین و تقویت گفتمان انقلاب اسلامی برآمده از اندیشه حضرت امام خمینی (ره) و عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری در ترویج جلسات آزاداندیشی می‌باشد .
گلی گفت: دوره مبانی اندیشه سیاسی اسلام، اولین دوره از دوره‌های ضیافت اندیشه اساتید در سال ۱۴۰۰ می‌باشد که به مناسبت ایام ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و نزدیک شدن به انتخابات برگزار می‌شود .
وی ضمن تشکر و سپاس از استقبال خوب اساتید محترم دانشگاه و تدریس ساداتی نژاد عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران و مسئول دفاتر استانی نهاد استان تهران از این دوره افزود: دوره سطح ۵ ضیافت اندیشه با ثبت‌نام ۹۶ نفر از استادان دانشگاه محقق اردبیلی به مدت ۴ روز از تاریخ ۸ الی ۱۱ خرداد برگزار شد.