عمومی | دانشگاه شهرکرد

پیام رییس دانشگاه شهرکرد به مناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد


به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهرکرد، روز چهار شنبه ۱۲خرداد ۱۴۰۰ دکتر سعید کریمی  رییس دانشگاه شهرکرد در  پیامی ضمن  گرامیداشت قیام  خونین ۱۵ خرداد، فرا رسیدن سی و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) را تسلیت گفت. متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امام خمینی(ره) شخصیتى آن‏چنان بزرگ بود که در میان بزرگان و رهبران جهان و تاریخ، به جز انبیا و اولیاى معصومین(ع)، به دشوارى می توان کسى را با این ابعاد و این خصوصیات تصور کرد. مقام معظم رهبری(مدظله العالی))

قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ که قریب به ۵۸ سال پیش اتفاق افتاد به همه ملت‌های آزادی خواه جهان این درس را دادکه اگر در مقابل دیکتاتورها ایستادگی کنند و حاضر به فدا کردن جان خود در راه ارزش‌ها باشند، پیروز می‌شوند،گرچه آن دیکتاتورها از حمایت قدرت‌های خارجی نیز برخوردار باشند.

این قیام خونین به انقلاب بزرگ سال ۵۷ به رهبری امام خمینی(ره) منتج شد و  انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ، آن‌چنان با نام و یاد امام راحل(ره) عجین شدکه به فرموده مقام معظم رهبری، این انقلاب بی نام خمینی درهیچ جای جهان شناخته  نمی شود.

امام خمینی (ره) شخصیتی است که با یک عمر مجاهدت در راه اسلام، نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر مبنای اسلام ناب محمدی (ص) بنیان نهاد و به عنوان الگو به جهانیان معرفی کرد و شخصیت امام(ره) با هیچکدام از رهبرهای دنیا قابل مقایسه نیست. او شاگرد و دنباله روِ ائمه معصومین(ع) بود و به همین خاطر نمی‏توان با رهبرهای سیاسی دنیا مقایسه اش کرد. امروز با فرا رسیدن پانزده خرداد وسالروز ارتحال آن امام نستوه خاطره غم انگیز ارتحال این مرد مبارز تجدید می شود.

اینجانب ضمن بزرگداشت جانفشانی شهدای گرانقدر قیام مردمی ۱۵ خرداد و انقلاب اسلامی،  سی و دومین  سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) را به مقام معظم رهبری، مردم شریف  ایران و دانشگاهیان دانشگاه شهرکرد  تسلیت می‌گویم و امید است  در سنگرعلم پاسدار ارزش‏ها و آرمان‏های امام راحل و انقلاب اسلامی باشیم و برای اعتلای روز افزون ایران اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکنیم.