عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

مراسم معارفه رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس برگزار شد

با حضور رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی؛ مراسم معارفه رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس برگزار شد

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی ، دکتر علی اکبر مویدی معاون آموزش و ترویج کشاورزی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در مراسم تودیع و معارفه رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس ابراز کرد: مراکز تحقیقاتی، مراکزی اثرگذار، عملگرا و دارای رابطه‌ای تنگاتنگ با بخش اجرا در کشور هستند.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی از احیای هنرستان های کشاورزی با تاسیس و افتتاح همزمان ۱۶ هنرستان کشاورزی جدید وابسته به وزارت جهادکشاورزی و جذب هزار هنرجوی جدید در رشته‌های مختلف کشاورزی در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده در سال تحصیلی جدید هنرستان‌های کشاورزی به بیش از ۵۰ واحد خواهد رسید.

دکتر علی اکبر مویدی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان فارس در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: استان فارس با داشتن زمین‌های مرغوب، موقعیت راهبردی، شرایط اقلیمی فوق‌العاده و محصولات با کیفیت نقش مهمی را در کشاورزی کشور دارد.

وی با تاکید بر لزوم کاربردی شدن نتایج تحقیقاتی اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های ارزشمند محققان به بهترین نحو استفاده کرد و تلاش ۱۵ ساله محققین با معرفی رقم تمام نمی شود چرا که بعد از آن می بایست نسبت به ترویج رقم معرفی شده، بازخورد آن در منطقه و نیز نسبت به بهره وری این رقم نسبت به ارقام مرسوم منطقه تحقیق کرد.

معاون آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به دانش بنیان کردن کشاورزی گفت: با حرکت به سمت علمی شدن کشاورزی شاهد افزایش امنیت غذایی، افزایش درآمد کشاورزان، کاهش فقر و از همه مهم‌تر پایداری اکوسیستم هستیم چرا که وقتی کشاورز درآمد بیشتری داشته باشد با اکوسیستم پایدارتری مواجه می‌شویم .

در این مراسم از خدمات ابراهیم زارع تقدیر و محسن بذرافشان به سمت ر ییس مرک ز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس منصوب شد.

محسن بذرافشان با سابقه کار ۲۱ سال دانش آموخته دکتری زراعت و اصلاح نباتات از دانشگاه شیراز و پیش از این محقق و معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس بوده است.

همچنین در حاشیه این مراسم از اپلیکیشن آموزش بهره‌برداران به آدرس http://aiuse.ir/learn رونمایی شد که این اپلیکیشن شامل دوره‌های مهارتی آزاد کشاورزی و شبکه آموزشی کشاورزی (شاک) است .

در پایان این مراسم، رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و هیات همراه از هنرستان فدک و نیز شبکه آموزش کشاورزی (شاک) مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس بازدید کردند.