عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

پیام تسلیت ریاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای به مناسبت سالگرد امام خمینی (ره) و پاسداشت قیام ۱۵ خرداد

امام خمینی (ره):

«این وظیفه‌ای است الهی. وظیفه‌ای است ملی و انسانی که ما باید به آن عمل کنیم.
همه ما باید در انتخابات شرکت کنیم.»
هر سال نیمه خردادماه برای ملت بزرگ ایران اسلامی یادآور قیام بزرگ‌مردی است که کشور را با اندیشه ناب محمدی خود از فرورفتن در اندیشه‌های مادی نجات داد و مستضعفین جهان را برای به دست گرفتن منافع و استقلال خود و مبارزه و مقاومت در برابر مستکبران و نظام سلطه امیدار ساخت. امام خمینی (ره)، ثابت کرد که اسلام زنده است و می‌تواند مبنای نظامی اجتماعی قرار گیرد.
چهاردهم خردادماه، یادآور عروج ملکوتی آن رهبری است که بر بلندای تاریخ سرود فتح و ظفر سر داد و آزادی و آزادگی را معنایی تازه بخشید.
قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ نیز نقطه عطف تاریخ مقاومت و انقلاب مسلمانان ایران است و یکی از رویدادهای جاودان و تاثیرگذار در شکل‌گیری انقلاب اسلامی مردم این کشور به شمار  می‌رود. امروز ما به‌عنوان وارثان این میراث گرانبها و ارزشمند، وظیفه سنگین محافظت، پیراستن و آراستن این شجره طیبه را به‌عهده داریم. به‌ویژه، رسالت‌مان در این برهه سرنوشت‌ساز و مهم انتخابات ریاست‌جمهوری، همراه با آگاهی، بینش، بصیرت و دلسوزی برای میهن اسلامی‌مان سنگین‌تر خواهد بود.
اینجانب بر خود فرض می‌دانم سالگرد رحلت امام خمینی (ره) و قیام خونین پانزدهم خرداد را به جامعه دانشگاهی و به‌یژه خانواده بزرگ دانشگاه فنی و حرفه‌ای تسلیت و تعزیت عرض نموده و طول عمر و سلامتی رهبر انقلاب (مدظله‌العالی)، همه خدمتگزاران به میهن و مردم شریف ایران را از درگاه خداوند مسئلت نمایم. امید است دانشگاهیان عزیز در سایه خودباوری و پشتکار، روشنگری و بیان حقایق منشا خیر و برکت فراوان باشند و در راه معرفی و ترویج اندیشه‌های متعالی و اهداف و زوایای زندگی پربرکت آن بزرگوار، به نسل حاضر و آینده گام بردارند.
ابراهیم صالحی عمران
رئیس دانشگاه