عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل از شرکتهای تولیدی پارس آباد مغان بازدید کرد / هم افزایی دانشگاه آزاد اسلامی استان و شرکت کشت و صنعت پارس برای ورود به بازارهای بین المللی

به گزارش روابط عمومی واحد اردبیل، دکتر اسحاق رسولی در بازدید از کشت و صنعت پارس پارس آباد مغان با تشریح عملکرد و دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان  در راستای سیاست‌های تحولی  رسالت جدید خود را  حکمت گرایی،کارآفرینی و فناوری قرار داده است. و پروژه های متعددی در همین راستا با جهت گیری های بین المللی راه اندازی کرده است.
وی ادامه داد: از جمله ایجاد شرکت اقماری در زمینه علوم داده های بین المللی توسط اعضای هیات علمی دانشگاه که در حال حاضر خدمات داده های کلان را حتی به کشورهای اروپایی ارائه می دهد.  همچنین ایجاد سامانه مدیریت نشریات بین المللی برای تبدیل شدن به مهمترین انتشارات تخصصیش خاورمیانه از این اقدامات هست. راه اندازی و اخذ مجوز رسمی اولین مزرعه گردشگری کشور،راه اندازی سرای نوآری گزدشگری سلامت، توسعه شرکت های فناور و دانش بنیان در زمینه صنایع غذایی و تبدیلی و تولید تکنولوژی در این زمینه از اقدامات جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان هست.

دکتر اسحاق رسولی با تاکید بر استفاده تمامی ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل برای توسعه کشاورزی هوشمندانه در منطقه مغان بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به لحاظ دارا بودن حدود ۴۸۷ عضو هیات علمی در انواع تخصص های مورد نیاز منطقه توسعه کشاورزی هوشمند،تولید بذر و صنایع تبدیلی را با محوریت واحد پارس آباد در دستور کار خود قرار داده است. وی اشاره کردخوشبختانه  شرکت کشت و صنعت پارس یک شرکت دانش گرا هست و ظرفیت های با ارزشی برای همکاری با دانشگاه در راستای تبدیل شدن به شرکت دانش بنیان دارد.

در ادامه این بازدید دکتر علیرضا پیل پایه رئیس واحد پارس آباد مغان نیز گزارش کاملی از دغدغه های حوزه های مختلف آب و خاک در حوزه حاشیه رود ارس و یا مسائل آب و خاک شرکت های کشت و صنعت توضیحاتی ارائه و در راستای بهبود محصول و بهره وری بالا با استفاده از ظرفیت آب و خاک پیشنهادات خود را ارائه کرد.
در این بازدید مهندس محمد زاده مدیرعامل شرکت کت و صنعت پارس نیز ضمن تقدیر از حضور رئیس دانشگاه ازاد اسلامی استان و هیات همراه در این شرکت و بازدید از حوزه های مختلف گفت: شرکت کشت و صنعت پارس با زمینی به مساحت ۱۸۰۰۰ هکتار فعالیت خود را در بالادست کانال شبکه آب مغان با هدف بالا بردن میانگین  تولید محصولات کشاورزی شروع کرده است.
وی ادامه داد: تلاش جهت افزایش زمین های کشت آبی با استفاده از سیستم های آبیاری نوین تحت فشار ، بهینه سازی کود، ایجاد صنایع تبدیلی محصولات زراعی و کاهش هزینه های اضافی از ماموریتهای ما می باشد.
محمدزاده با اشاره به تولید انحصاری بذر ذرت ۷۰۴، انواع رقم های زیتون، سویا و ... با هدف تامین امنیت غذایی کشور گفت: در راستای عدم نیاز به محصولات وارداتی در برخی گونه های مختلف بذر، متخصصین این شرکت با متخصصین کشاورزی کشور فرانسه برای تولید مشترک بذر هیبرید کلزا، آفتاب گردن، سوقوم، ذرت و ... همکاری نزدیک دارند.
همچنین مدیرعامل شرکت کشت و صنعت پارس از علاقمندی به انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در زمینه های مختلف علمی و آموزشی و پژوهشی خبر داد و افزود: این شرکت آمده است تا از دانش و تجربیات اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه های مختلف آب و خاک از جمله کشاورزی استفاده کند و همچنین در تربیت دانشجویانی که مباحث علمی کشاورزی را فرا گرفته اند با توجه به امکانات این شرکت در آموزش این قشر از دانشجویان به صورت عملیاتی همکاری نماید.
لازم به ذکر است رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در ادامه بازدید از شهرستان پارس آباد مغان از شرکت تولیدی محصولات کشاورزی گلچین مغان که در زمینه تولید رب فعالیت می کنند و شرکت تولیدی بیردانه مغان با برند قیزیل گول در زمینه تولید و بسته بندی سبزیجات خشک، داروهای خشک، میوه جات خشک، حبوبات و بادام زمینی فعالیت دارد بازدید و از همکاری های ما بین دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل و این شرکت ها خبر داد.