عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

تاکید دکتر زالی بر رعایت محدودیت ها و اجتناب از سفر و دورهمی های خانوادگی



فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونای پایتخت، کماکان وضعیت تهران را پر خطر تلقی کرد و به شهروندان تهرانی توصیه کرد برای حفظ سلامتی خود و عزیزانشان ضمن رعایت محدودیت ها از سفر و  دورهمی های خانوادگی در تعطیلات خردادماه اجتناب کنند .


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در گفت و گوی زنده خبری امشب با اشاره به وضعیت کرونا در پایتخت گفت : از ۲۸فروردین ماه شاهد سیر نزولی شاخصها بودیم و بهترین روز کرونایی تهران در سال ۱۴۰۰ هفتم خردادماه بود .

دکتر زالی افزود: در شبانه روز گذشته با رشد امار مراجعان سرپایی و بیماران جدید بستری روبرو بودیم که اگر چه ممکن است گذرا باشد اما قابل توجه است.

به گفته وی در ۲۴ ساعت گذشته میزان مراجعان سرپایی تهرانی از مرز ۸۰۰۰ نفر عبور کرد و همچنین  ۸۳۷بیمار جدید  کرونایی در بیمارستان های تهران بستری شدند که ۱۴۰نفر آنان در بخش های ویژه تحت مراقبت قرار دارند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای پایتخت از بستری ۴۳۸۰بیمار کرونایی در بیمارستان‌های تهران خبر داد که ۱۲۳۰نفر آنان در بخش‌های ویژه  بستری هستند .

وی با توجه به امار روز گذشته  کماکان وضعیت تهران را پر خطر تلقی کرد و با تاکید بر لزوم رعایت ممنوعیت ترددهای بین استانی در تعطیلات پیش رو از همشهریان تهرانی خواست که از تجمعات و دورهمی های خانوادگی نیز در این ایام اجتناب کنند.

دکتر زالی برگزاری مراسم، گردهمایی ها، تجمعات و دورهمی های خانوادگی را منشا انتقال و بروز بیماری کرونا در خانواده ها برشمرد .

وی افزود: در تمام سوشهای جدید کرونا علاوه بر افزایش میزان  بستری و مرگ میر، مهم‌ترین فاکتور خطر تغییر در میزان سرایت پذیری بیماری بوده است . بنابراین در گردهمایی های خانوادگی افراد بدون علامت می‌توانند به عنوان کانونهای پنهان بیماری نقش ایفا کرده و باعث انتقال ویروس کووید ۱۹ به افراد هایریسک خانواده شوند.

دکتر زالی در خاتمه از همشهریان خواست ضمن رعایت محدودیت های اعمال شده و عدم تردد بین شهری و استانی و اجتناب از سفر از دورهمی های خانوادگی نیز پرهیز کرده و برای حفظ سلامتی خود و عزیزانشان پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی را بیشتر مراعات کنند.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: ۷۷۰۰ س.ع