عمومی | دانشگاه تهران

وبینار «تحولات اخیر کپی رایت در اتحادیه اروپا- دستورالعمل ۷۹۰/۲۰۱۹» برگزار شد

به گزارش موسسه حقوق تطبیقی دانشگاه تهران، در این وبینار که دهم خرداد ماه و با استقبال خوب استادان و علاقه‌مندان به مباحث حقوقی برگزار شد، پروفسور روزاتی در ابتدا به بررسی تاریخچه اصلاحات حق کپی رایت در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در طی سی سال گذشته در سطح مقررات داخلی و مقررات اتحادیه پرداخته سپس با بررسی استراتژی بازار واحد دیجیتال (DSM) این موضوع را بر اساس دستورالعمل ۷۹۰/۲۰۱۹ تشریح کرد. وی در ادامه این وبینار به پرسش‌های شرکت کنندگان در جلسه پاسخ داد.

الئونورا روزاتی وکیل ایتالیایی، استاد حقوق مالکیت فکری، مدیر انستیتوی حقوق مالکیت فکری و بازار و مدیر گروه حقوق مالکیت فکری اروپا دانشگاه استکهلم است. وی دارای مدرک کارشناسی حقوق از دانشگاه فلورانس، مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه کمبریج و دکتری حقوق از موسسه دانشگاه اروپاست. الئونورا در سال ۲۰۱۸ در لیست ۵۰ نفره اشخاص قدرتمند و با نفوذ در حوزه مالکیت فکری قرار داشت و در سال ۲۰۲۰ از جمله زنان تاثیرگذار در حوزه مالکیت فکری به شمار آمد. وی دارای دو کتاب به نام Originality in EU Copyright چاپ ۲۰۱۳ انتشارات ادوارد الگار و Copyright and the Court of Justice of the European Union چاپ ۲۰۱۹ آکسفورد است. وی هم اکنون استاد مدعو مرکز بین‌المللی حقوق مالکیت فکری دانشگاه استراسبورگ، عضو پژوهشی و مدرس دانشگاه EDHEC و عضو مرکز مالکیت فکری و حقوق اطلاعات دانشگاه کمبریج است.

گفتنی است موسسه حقوق تطبیقی دانشگاه تهران در راستای اجرای سیاست‌های همکاری علمی بین المللی آموزش عالی کشور در ایام کرونا و گسترش فعالیت‌های بین‌المللی موسسه حقوق تطبیقی و با هدف بهره گیری از دانش و تجربه اساتید معتبر خارجی، سلسله سخنرانی‌های حقوقی را به صورت وبینار با اساتید حقوقی دانشگاه‌های معتبر دنیا برگزار کرده است.