عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل

گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد در واحد اردبیل برگزار شد / دکتر تجلایی: در ایران دو نوع نظام انقلابی و ضد انقلابی داریم

به گزارش روابط عمومی واحد اردبیل، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با قرائت آیه " حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر " و  با تاکید بر اهمیت عقل انقلابی و انقلاب عاقلانه به دوگانه بودن نظام در عالم گفت: در کل عالم دو نظام وجود دارد ، نظام توحیدی و نظام ماتریالیسم. نظام توحیدی همام نظام امام است که نظام عقلی ست . و نظام ماتریالیسم یا ماده گرایی در راستای زایل کردن عقل و تاکید بر مادیات و نفی معنویات پدیدار گشته است . در کشور ما هم دو نوع نظام وجود دارد ، نظام انقلابی و ضد انقلابی.  حد وسطی وجود ندارد .
حجت السلام محمد تجلایی: با اشاره به روایتی از زهیر بن بجلی و پیوستن او به امام درست چند روز قبل از واقعه کربلا و شهادت شجاعانه اش در  روز عاشورا به اهمیت بیداری عقل تاکید کرد و ادامه داد: این عقل است که جریان ساز است و در لحظه ای که عقل آدمی بیدار شده و شکوفا شود تسلط هیچ حکومت دیکتاتوری را متحمل نخواهد شد و قطعا به مقام های والای معنوی خواهد رسید .
وی خاطر نشان کرد: عکس این قضیه نیز وجود دارد ، خداوند به هیچ کس چک سفید نداده است ، اگر عقل تعطیل شود جنون اتفاق خواهد افتاد و این یعنی همان نظام فرعونی . نگاه نظام فرعونی همانطور که در آیه ۵۴ سوره زخرف می گوید ؛ فاستخف قومه فاطاعوه. یعنی برای دوام حکومت دیکتاتوری باید عقل مردم آن سرزمین را تحقیر کرده و آنها را سبک شمرد ، اینگونه است که از دیکتاتور اطاعت میکنند و اعتراضی نخواهند کرد .

تجلایی در ادامه شباهت حکومت فرعون و حکومت پیش از انقلاب در ایران را یادآور شده ، اضافه کرد ؛ شاه هم در یکی از سخنرانی های خود در شیراز گفت ، سرباز خوب کسی است که مغزش درست کار نکند . اما امام راحل در همین راستا گفته بودند ، من نمیگذارم مردم را تنزیل بدهند ، من آمده ام تا مردم صعود کنند نه اینکه سرکوب شوند . وی افزود همانطور که در برهه انقلاب دیدیم گل در مقابل گلوله کارساز است تا مردم متوجه شده و بیدار شوند .
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل افزود: جریان راه امام تحریف شده و ما داریم به سمتی می رویم که دنیا ما را با تجملات بشناسد.  برخی مسئولان امروزی به قدری غرق در تجملات و آرمان های پوشالی اند که به فرعون زمان خود تبدیل شده اند .
وی در پایان با تاکید بر اهمیت آینده نگری و بیداری عقل به نقل قولی از رهبر انقلاب پرداخته و گفت: ایشان در یکی از سخنرانی های خود به وقت دولت سازندگی گفته بودند، کاری بکنید که اگر خواستید نفت را ببندید ببندید تا در آینده نگرانی از این باب نداشته باشید و امروز میبینیم که اهمیت این موضوع چگونه بر همگان آشکار شده است .
لازم به ذکر است این مراسم با نوحه خوانی حسن فتحی و فاتحه خوانی حضار بر مزار شهدای گمنام دانشگاه به پایان رسید.