عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

کارشناس مسئول بهداشت روان مرکز بهداشت شهرستان بوشهر: سامانه خود مراقبتی در حوزه سلامت روان راه‌اندازی شد

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر: عیسی متولی گفت: همه افراد هم‌اکنون می‌توانند بدون ذکر مشخصات هویتی، با مراجعه به این پایگاه و انتخاب گزینه "خود ارزیابی روان‌شناختی" در سمت چپ و پایین صفحه، به سوالات ۱۰ گانه غربالگری در حوزه سلامت روان پاسخ داده و از سامانه بازخورد دریافت کنند.
کارشناس مسئول واحد سلامت روان مرکز بهداشت شهرستان بوشهر افزود: مردم کشور ما نیز همانند تمامی کشورهای جهان با مسائل و مشکلات همه‌گیری کووید-۱۹ مواجه بوده و علاوه بر مشکلات و عوارض اجتماعی و اقتصادی که این بیماری تحمیل نموده، با آسیب‌های روانی زیادی نیز مانند استرس، اضطراب، ترس از مرگ خود و عزیزان، افسردگی و وسواس نیز مواجه بوده‌اند.
وی افزود: ازاین‌رو حوزه معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مدت با همکاری سایر بخش‌های نظام سلامت تلاش وافری در راستای پاسخ به نیازهای سلامت روان جمعیت عمومی و ارائه خدمت به گروه‌های در معرض خطر بالاتر کرده است.
متولی اظهار داشت: سامانه خود مراقبتی در حوزه سلامت روان ذیل پایگاه اینترنتی salamat.gov.ir  راه‌اندازی شده است. کارشناس مسئول واحد سلامت روان مرکز بهداشت شهرستان بوشهر افزود: همه افراد هم‌اکنون می‌توانند بدون ذکر مشخصات هویتی، با مراجعه به این پایگاه و انتخاب گزینه "خود ارزیابی روان‌شناختی" در سمت چپ و پایین صفحه، به سوالات ۱۰ گانه غربالگری در حوزه سلامت روان پاسخ داده و از سامانه بازخورد دریافت کنند.
متولی ادامه داد: در بخش‌های بعدی، محتوای آموزشی خود مراقبتی در حوزه سلامت روان و فهرست مراکز خدمات جامع سلامت نیز گنجانده‌شده است و افراد می‌توانند ضمن مطالعه محتوای آموزشی، در صورت نیاز با استفاده از سامانه، به جستجوی مراکز خدمات جامع سلامت نزدیک محل سکونت خود پرداخته و برای دریافت خدمات سلامت روان از پزشکان و کارشناسان سلامت روان در نظام مراقبت‌های بهداشتی اولیه کمک بگیرند.

انتهای پیام/ا.س-۳۰۰۰