عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

ترس بیش از حد از کرونا می تواند احتمال ابتلا به این ویروس را افزایش دهد

در زمان مواجهه با موقعیت های تنش زا از جمله بیماری کرونا، تنفس عمیق، سطح برانگیخته بدن را به سرعت کاهش می دهد و اثر آرامبخش برای بدن دارد.

لیلا پورذوالفقار، کارشناس مسئول واحد سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان آوج، با بیان این مطلب افزود: استرس، سبب ایجاد تنش در ذهن و بدن می شود و برای مقابله با این شرایط، می توان از تنفس های عمیق و تکنیک های آرام سازی استفاده کرد.

این کارشناس با اذعان به اینکه افزایش تنش و ترس، موجب تضعیف عملکرد سیبستم ایمنی بدن می شود و در نهایت، احتمال ابتلا به کووید ۱۹ را افزایش خواهد داد، بر این نکته تاکید کرد که در کنار رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی، نباید ترس بیش از حد از کرونا در فرد وجود داشته باشد؛ زیرا همین موجب ایجاد وسواس ذهنی و عملی خواهد شد.

به گفته کارشناس مسوول سلامت روان شبکه بهداشت و درمان  آوج، به منظور آرام سازی در شرایط استرس، باید از مکانی که در آن احساس راحتی می کنیم، برای دراز کشیدن استفاده کرد و با قرار دادن یک دست روی قفسه سینه و یک دست روی شکم، عمل دم و بازدم را چندین بار تکرار کرد.

پورذوالفقار گفت: انجام عمل دم و بازدم به مدت پنج دقیقه، و دو بار در روز را موجب کاهش ضربان قلب، فشار خون و در نهایت کاهش استرس و تنش عضلانی عنوان کرد.