عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

بهره برداری از ۳۶ طرح ارتقای خوابگاه های دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور

با مشارکت خیرین و صندوق رفاه دانشجویان رقم خورد

به گزارش اداره کل روابط عمومی، یک شنبه نهم خرداد ماه سال جاری، مراسم افتتاح ۳۶ خوابگاه در ۱۸ استان کشور که براساس مشارکت سه جانبه خیرین، دانشگاه و صندوق رفاه (طرح ۳۰-۳۰-۴۰) در سال ۱۳۹۹ ارتقاء یافته‌ بودند و همچنین امضای تفاهم نامه ارتقاء خوابگاه های سال ۱۴۰۰ با نماینده خیرین استان خوزستان برگزار شد
بنابراین گزارش، در این مراسم که به صورت ویدیو کنفرانس از سازمان مرکزی دانشگاه برگزار می شد  دکتر صالحی عمران، رییس دانشگاه، با اشاره به گستردگی دانشگاه و پراکندگی آموزشکده‌ها در سطح کشور، ارتقاء این تعداد خوابگاه را که برای اولین بار در سطح ملی انجام گرفت را یک موفقیت قابل توجه برای دانشگاه ذکر کرد و از اقدامات خیرین تقدیر کرد.
در ادامه مهندس کاظم قلم چی واقف و نماینده بنیاد علمی آموزشی قلم چی با ابراز رضایت و تقدیر از سرعت و کیفیت کارهای انجام گرفته، دانشگاه فنی حرفه‌ای را از جمله موفق‌ترین موسسات دولتی در همکاری با خیرین معرفی و برای مشارکت در طرح های آینده اعلام آمادگی کرد.
گفتنی است بنیاد علمی آموزشی قلم چی سهم خیرین در ۲۴ پروژه طرح ارتقاء ۱۳۹۹ را تقبل نموده است.
دکتر عسکریان ابیانه، مشاور  وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس ستاد خیرین وزارت علوم هم دانشگاه فنی حرفه ای را از مراکز مهم ارتباط با صنعت و پیش گام در آموزش های مهارتی دانست و از خیرین و نیک اندیشان، گسترش و تقویت فعالیت های خود در دانشگاه فنی وحرفه ای دعوت بعمل آورد.
در ادامه این مراسم، دکتر هاشمی خوانساری، از اعضای جامعه حامیان دانشگاه، ضمن بیان تاریخچه مختصری از مراحل احداث و تکمیل آموزشکده دختران خوانسار، نقش موثر دانشگاه در اشتغال جوانان را ستود.
مهندس شکوری، به نمایندگی از خیرین استان خوزستان، پیشنهادهایی برای تسهیل مشارکت خیرین و ضرورت انجام به موقع تعهدات متقابل دولت نسبت  به دانشگاه و خیرین، از جمله افزایش حمایت مالی دولت در پروژه های خیرساز دانشگاه فنی حرفه ای ارائه کرد.
لازم به ذکر است، در مراسم نمایندگان خیرین و مسئولین شهرستان ها، با حضور در محل پروژه ها، بهره برداری از خوابگاه های ارتقاء یافته را آغاز کردند.
شایان ذکر است، اولین موافقت نامه وزارت عتف و صندوق رفاه با خیرین، برای ارتقاء خوابگاهای دانشگاه فنی وحرفه ای استان خوزستان در طرح ۱۴۰۰ به امضا رسید.
سایر میهمانان مراسم و تعدادی از روسای استانی و آموزشکده‌ها دیدگاههای خود را ارائه کردند.

این نشست با اهداء لوح تقدیر به تعدادی از خیرین خاتمه یافت.