مهندسی | دانشگاه صنعتی شریف

اعطای پانزدهمین جایزه افضلی‌پور به چهره ماندگار دانشگاه صنعتی شریف

به گزارش روابط عمومی، آیین پانزدهمین دوره جایزه افضلی پور، نهمین دوره جایزه دکتر علی افضلی پور، پنجمین دوره اهدای جایزه” ادبی هنری صبا و پنجمین دوره جایزه کارآفرینی با حضور مجازی دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، روز جمعه ۷خردادما سال جاری در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.
در این دوره، دکترعبادالله محمودیان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف، به عنوان منتخب کشوری برگزیده شد.
جایزه شادروان افضلی‌‌پور هر سال به یک نفر برگزیده کشوری و یک نفر برگزیده داخلی(عضو هیئت علمی دانشگاه شهیدباهنر و علوم پزشکی) اهدا می‌‌شود که برگزیده کشوری باید حداقل پنج مورد و برگزیده داخلی حداقل دو مورد از ویژگی‌های (استاد تمام، استاد نمونه کشوری، پژوهشگر نمونه کشوری، چهره ماندگار، عضو پیوسته یکی از فرهنگستان‌‌ها یا یکی از آکادمی‌های معتبر بین‌‌المللی، برنده جایزه تحقیقات جشنواره خوارزمی، دارای نشان لیاقت ریاست جمهوری) را دارا باشد و نیز افراد و آثاری در حوزه بررسی و انتخاب هیئت علمی جایزه صبا قرار خواهند گرفت که شخصیتی در هنر ایرانی و اسلامی و یا شعر و نثر ادبی فارسی داشته باشند.”
گفتنی است دکتر سید عبادالله محمودیان متولّد ۲۸ اردیبهشت ۱۳۲۲ در زنجان، محقق و استاد دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی شریف است. او از موسسان انجمن رمز ایران است.
وی در سال ۱۳۴۴ دوره کارشناسی را در دانشگاه تهران به پایان رسانده و در سال ۱۳۴۷ در دانشگاه شیراز مدرک کارشناسی ارشد اخذ نمود. در سال‌های ۱۳۵۰ و ۱۳۵۴ دوره کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پنسیلوانیا را گذراند. او از سال ۱۳۶۲ تاکنون استاد دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی شریف است.
رییس انجمن ریاضی ایران از سال ۱۳۸۲ به مدت ۳ سال، رئیس دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی شریف از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۳، عضو کمیته ملی المپیاد ریاضی ایران و عضو اجرایی دوره علمی ۱۳۶۶ تا ۱۳۷۸، عضو کمیته المپیاد کامپیوتر ایران (۱۳۷۳ تا ۱۳۸۳)، عضو کمیته المپیاد ریاضی ایرانو عضو اجرایی دوره‌های علمی (۱۳۶۶ تا ۱۳۷۸) و همچنین کمیته ملی المپیاد کامپیوتر ایران، (۱۳۷۳ تا ۱۳۸۳)، از جمله مسئولیت‌های اجرایی و فعالیت‌های علمی ایشان است.
از جوایز و افتخارات دکتر محمودیان می توان به؛ استاد برجسته کشور (جایزه طباطبایی) در سال ۱۳۹۰، چهره ماندگار ریاضی ایران در سال ۱۳۸۹، دریافت جایزه بین‌المللی خوارزمی برای پژوهش بنیادی و استاد نمونه کشوری در سال ۱۳۸۲، پژوهشگر نمونه دانشگاه در سال ۱۳۸۱، عضو فرهنگستان علوم از سال ۱۳۸۰ و استاد نمونه دانشگاه در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۶ اشاره کرد.
عضویت در هیئت تحریریه بولتن انجمن ریاضی ایران در خلال سال‌های ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۸، فرهنگ و اندیشه ریاضی در طی سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۲، مجری بیش از ده طرح پژوهشی، ارائه بیش از ۹۰ مقاله به زبان انگلیسی و فارسی، داوری مقاله برای بیش از ۱۰ مجله معتبر ریاضی بین المللی، عضویت در هیئت تحریریه ۴ مجله ریاضی داخلی و خارجی تالیف چندین مقاله و کتاب به زبان فارسی، یک جلد کتاب به زبان انگلیسی و داوری مقالات متعدد برای مجلات ریاضی و شرکت در بیش از ۴۰ کنفرانس بین‌المللی ریاضی برای ارائه مقاله و سخنرانی از دیگر توفیقات علمی ایشان است.