عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

پس از دریافت دوز اول واکسن کرونا، همچنان باید پروتکل‌ها را دقیق رعایت کرد

دکتر پیمان نامدار، رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در حاشیه بازدید از مجتمع واکسیناسیون کووید ۱۹ شهرستان قزوین تصریح کرد: برخی گمان می‌کنند که بعد از دریافت نوبت اول واکسن، دیگر ایمن می‌شوند و می توانند ماسک را بردارند و پروتکل‌ها را رعایت نکنند، اما این درست نیست. وی افزود که این دسته از افراد هم باید بعد از تزریق واکسن، همچنان پروتکل‌ها را دقیق رعایت کنند، یعنی: ماسک بزنند و از تجمعات دوری کنند .

دکتر نامدار با اذعان به اینکه نوبت دوم هر واکسن متفاوت است و بین ۲۱ تا ۹۰ روز بعد از دریافت نوبت اول، دوز دوم تزریق خواهد شد؛ اظهار کرد: بعد از تامین واکسن، متقاضیان، دسته بندی، و به نوبت، برای واکسیناسیون فراخوان می‌شوند. وی اطمینان داد که در این زمینه جای نگرانی برای شهروندان نیست .

رییس حوزه سلامت استان قزوین تصریح کرد: دریافت نوبت واکسن کرونا، همچنان، نیازمند ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir و اخذ نوبت است. وی اضافه کرد که همه افراد ثبت‌نام شده، به ترتیب سن، به صورت هوشمند، نوبت دهی خواهند شد و محل و زمان دقیق واکسیناسیون ، به هر فرد از طریق پیامک اطلاع داده می‌شود .

دکتر نامدار گفت: هرچه فرایند واکسیناسیون، زمان بر باشد، نگرانی ها در خصوص بیماری در سطح جامعه، شدیدتر می شود، پس ما این آمادگی را داریم تا در صورت تامین واکسن و تخصیص سهمیه های لازم برای واکسیناسیون، در کمترین زمان ممکن، نسبت به واکسیناسیون گروه های هدف اقدام کنیم .