عمومی | دانشگاه شیراز

جلسه هماهنگی چهاردهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور در دانشگاه شیراز

جلسه هماهنگی چهاردهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور در دانشگاه شیراز با حضور دکتر رخشنده رو معاون دانشجویی و فرهنگی و نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه شیراز در امور مدیریتی برگزاری المپیاد، دکتر دریانوش مدیر تربیت بدنی دانشگاه شیراز و دبیر اجرایی المپیاد، دکتر پورکیانی معاون فنی چهاردهمین المپیاد و نماینده مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، روسای هیأت های ورزشی استان و سایر مدیران و مسئولان دانشگاه در تالار مرحوم دکتر مصطفوی برگزار شد.
در ابتدای این نشست، دکتر دریانوش ضمن تقدیر از حضور هیأت وزارتی و روسای هیأت های ورزشی استان به تشریح برنامه های چهارمین المپیاد به میزبانی دانشگاه شیراز پرداخت و از آمادگی کامل همه ی بخش ها، قسمت ها و واحدهای مختلف دانشگاه برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم خبر داد.
وی افزود: چندهزار دانشجوی دختر و پسر در تابستان امسال میهمان دانشگاه شیراز می باشند و برای میزبانی از آنان تمامی امکانات دانشگاه شیراز و سایر دستگاه های اجرایی استان بسیج شده اند و هماهنگی لازم نیز انجام شده است.
دکتردریانوش اظهار داشت: مراسم گشایش مسابقات دانشجویان با حضور رئیس‌جمهور، برخی معاونین وی، وزرای ورزش و جوانان، علوم، استاندار فارس و مقامات استانی در مجموعه زمین چمن دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد.
در ادامه ی این نشست ،روسای هیأت های ورزشی، آمادگی کامل خود را برای همراهی با دانشگاه شیراز برای میزبانی این رخداد مهم اعلام کردند.
دکتر پورکیانی معاون فنی چهاردهمین المپیاد و نماینده مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز ، ظرفیت های ورزشی دانشگاه شیراز و استان فارس -که حاصل ارزیابی و بررسی تیم کارشناسی وزارتی می باشد- را کاملاً مطلوب اعلام نمود.
وی همچنین به کارگیری پرسنل بخش تربیت بدنی در برگزاری این المپیاد را یک اقدام مناسب و فنی ارزیابی کرد.
دکتر پورکیانی از اعلام حمایت همه جانبه روسای هیأت های ورزشی و اعلام آمادگی آنان برای مشارکت در میزبانی این رخداد بزرگ ورزشی ابراز خرسندی و قدردانی کرد.
دکتر رخشنده رو ، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه هم با تشکر از حضور مسئولان وزارتی و روسای هیأت های ورزشی استان ، مشارکت همه سازمان ها و بخش های دانشگاه را در برگزاری این رویداد بزرگ خواستار شد.
وی همچنین به آثار حضور جوانان در جوامع ورزشی اشاره و خاطر نشان کرد: این حضور باید مدیریت گردد تا فضای فرهنگی و اخلاقی نیز همچون گذشته حاکم باشد.
در ادامه ،روسای کمیته های مختلف برگزاری المپیاد ضمن تشریح برنامه های خود آمادگی کامل هر کمیته را برای میزبانی اعلام کردند.
شایان توجه است دانشگاه شیراز تابستان امسال برای نخستین بار میزبان حدود 10 هزار دانشجوی ورزشکار از سراسر کشور خواهد بود .
به گفته ی دکتر دریانوش ،چهاردهمین دوره مسابقات دانشجویان کشور از 27 تیرماه امسال با ورود 3 هزار و 500 دانشجوی دختر به شیراز آغاز خواهد شد که به مدت 10 روز به رقابت خواهند پرداخت.
مراسم افتتاحیه مسابقات دانشجویان با حضور رئیس‌جمهور، برخی معاونان وی، وزرای ورزش و جوانان، علوم، استاندار فارس و مقامات استانی در مجموعه زمین چمن دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد.
مراسم اختتامیه این مسابقات نیز پس از اتمام رقابت‌های دختران دانشجو برگزار می‌شود و بلافاصله مقدمات برگزاری مسابقات پسران انجام می شود.
دکتر دریانوش، درخصوص مسابقات پسران دانشجو نیز گفت: رقابت‌های پسران نیز از 10 مردادماه 97 آغاز می‌شود که حدود 4 هزار نفر در این مسابقات شرکت خواهند کرد که برای آنان نیز آئین گشایش و اختتامیه خواهیم داشت.
دختران دانشجو در 11 رشته هندبال، والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز، بدمینتون، دوومیدانی، شطرنج، کاراته، تکواندو، شنا و تیراندازی در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کنند.
پسران دانشجو نیز در 14 رشته فوتسال، هندبال، والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز، جودو، بدمینتون، دوومیدانی، شطرنج، کاراته، کشتی آزاد، کشتی فرنگی، تکواندو و شنا به رقابت خواهند پرداخت.
300 داور نیز این مسابقات را داوری می‌کنند و دانشجویان داوطلب نیز در برگزاری المپیاد همکاری دارند.