عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

دانشگاه علوم پزشکی قزوین، رتبه سوم کشور در تزریق واکسن کرونا را دارد

دکتر پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در حاشیه آیین مجازی گرامیداشت مقام شامخ معلم و استاد؛ گفت: در رتبه بندی واکسیناسیون کرونا، با توجه به نسبت واکسن تزریق شده به جمعیت، رتبه سوم کشور را داریم و تا چند روز آینده، تمامی واکسن های دریافت شده به گروه های هدف تزریق خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عملکرد یک سال اخیر دانشگاه، گفت: مرکز رادیوتراپی قزوین، یکی از موثرترین مراکزی است که می تواند علاوه بر مردم استان، برای استان های همجوار نیز خدمات ارائه کند و اولین بیمار نیز در این مرکز تحت درمان قرار گرفته است.

دکتر نامدار با اشاره به راه اندازی دو بیمارستان رحیمیان الوند و شهدای آبیک، بیان کرد که در این دو بیمارستان، در یکسال گذشته بیش از یک هزار و ۲۰۰ بیمار بستری شدند.

وی با اعلام این موضوع که در یک سال و نیم گذشته، ۸۰۰ میلیارد ریال به تجهیزات پزشکی استان اضافه شده است، اذعان کرد: کمبود نیرو در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی ، محسوس بود که توانستیم بخشی را با استفاده از نیروهای طرحی تامین کنیم و برای مابقی آن نیز تلاش خواهیم کرد و ۸۴۸ تَن نیز به زودی تعیین تکلیف خواهند شد.

به گفته دکتر نامدار، بیش از ۱۰۰ هزار تست «پی سی آر» طی یکسال گذشته در استان قزوین انجام شده است که برای استان، آمار قابل ملاحظه‌ای است.