عمومی | دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته

هم‌افزایی علمی در بستر فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجوئی موجب ارتقا توان و کارآمدی دانشجویان می‌شود



در دومین نشست مجازی معاون دانشجوئی و فرهنگی با اساتید مشاور انجمن‌های علمی دانشجویی بر پویایی انجمن‌های علمی دانشجوئی به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم در ارتقا سطح فعالیت علمی و مهارت افزایی دانشگاه تاکید شد.

به گزار ش روابط عمومی دانشگاه: دکتر کی نیا معاون دانشجوئی و فرهنگی دانشگاه اظهار داشت: انجمن‌های علمی دانشجویی فرصت‌های بسیار مناسبی برای ارتقا سطح مهارت افزایی و از نقاط قوت دانشگاه محسوب می‌شوند.

وی افزود: حداقل انتظار از انجمن‌های علمی دانشجوئی با شرایط کنونی انجام فعالیت‌های علمی در راستای مباحث آموزشی هر رشته و تقویت آموزش و حل مشکلات دانشجویان در قالب برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌ها می‌باشد.

به گفته این مقام مسئول فلسفه وجودی انجمن‌های علمی دانشجویی کمک به دانشجویان، ارتقا سطح علمی آن‌ها و ایجاد روحیه مشارکت و ارتقای مهارت‌های دانشی دانشجویان و درنهایت ایجاد انگیزه و خودباوری در نسل جوان با کمک اساتید مشاور است.

معاون دانشجویی و فرهنگی در ادامه اذعان داشت: اگر انجمنی نتواند حداقل‌های لازم را برگزار کند و در این راستا فعالیت نداشته باشد ماهیت وجودی انجمن محل تردید است و ممکن است انجمن منحل شود.

دکتر کی نیا ضمن تشکر از زحمات اساتید مشاور خواستار انسجام و ارتباط هرچه بیشتر بین اساتید مشاور با دبیران انجمن‌ها و سایر دانشجویان شد تا از رهگذر این هم‌افزایی حرکت انجمن‌ها شتاب بیشتری بگیرد.

وی ضمن بیان  برخی از مزایا و امتیازات در نظر گرفته‌شده برای فعالان حوزه‌های انجمن‌های علمی گفت: با بعضی از صنایع وارد مذاکره شده‌ایم تا بتوانیم در قالب دوره‌های کوتاه‌مدت زمینه حضور دانشجویان در آن صنعت را فراهم آوریم.

دکتر کی نیا  همچنین با اشاره به افق بلندمدت انجمن‌های علمی دانشجویی خواستار برنامه‌ریزی مناسب جهت برگزاری دوره‌های استارتاپ توسط آن‌ها شد. در ادامه این جلسه موضوع نشریات دانشگاهی موردبحث و بررسی قرار گرفت.

لازم به ذکر است در این جلسه اساتید مشاور انجمن‌های علمی دانشجوئی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجمن مربوطه، نظرات و پیشنهادات خود رامطرح نمودند.