عمومی | دانشگاه علم و صنعت ایران

تقدیر ریاست دانشگاه از انجمن های علمی برتر

تقدیر ریاست دانشگاه از انجمن های علمی برتر


در پی برگزاری سیزدهمین جشنواره بین المللی حرکت در ۲۳ الی ۲۵ اسفند ۱۳۹۹، مراسم تقدیر از انجمن‌های علمی برتر دانشگاه، به صورت حضوری و مجازی، روز دوشنبه سوم خردادماه ۱۴۰۰، با حضور دکتر ذاکری (رئیس دانشگاه)، دکتر ارجمندی (معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه)، دکتر اکبر زاده (مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه) و دبیران انجمن‌های علمی برگزیده برگزار شد.
در این جلسه ابتدا دکتر ارجمندی (معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه)، ضمن خیرمقدم به حاضرین گفت: امروز روز فتح خرمشهر است و در واقع فتح همه ارزش‌ها، آرمان‌ها و اندیشه‌های والای ایران اسلامی در مقابل دشمنان شرق و غرب است. این پیروزی بزرگ را خدمت همگان تبریک عرض می‌کنم و از عزیزان دانشجو انجمن‌های علمی ممنونم که با تلاش، کوشش، اخلاص و بدون توجه به حاشیه‌های غیرضروری در کار پیش رفتند.
وی افزود: پویایی، حرکت، تلاش و زنده بودن در واقع یک صفت از انجمن‌های علمی است و نگاه کشور و مقام معظم رهبری نیز همین حرکت و پویش به سمت مسائل علمی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تاکید کرد: اگر ما در مسایل علمی به جایی برسیم، در واقع کشور به تحرک می‌رسد و چرخه‌های اقتصادی، تجاری و تکنولوژی بهتر به حرکت در می‌آید. وی افزود: در دو سال اخیر، انجمن‌های علمی خوش درخشیدند و نمونه بارز آن جشنواره حرکت بود که به همت این عزیزان برگزار شد.
پس از آن دکتر اکبرزاده (مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه) در سخنانی تصریح کرد: اگر فضای علمی‌ای که در آن کار می‌کنیم را تقویت کنیم، بستر فرهنگی مناسبی نیز در دانشگاه بر پا می‌شود و ما تا جایی که در توان داریم، از دانشجویان حمایت می‌کنیم تا کار به جایی که باید برسد.

وی سپس به ارایه گزارش‌هایی از درخشش و فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشگاه پرداخت.
پس از آن دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی به تبیین نقطه نظرات و دیدگاه های خود و نیز ارائه پیشنهادات و طرح مشکلات پرداختند. ضرورت حضور انجمن‌های علمی در اردوی معارفه یکروزه ورودی‌های جدید، تعامل بهتر روسای دانشکده‌ها با انجمن‌های علمی، تعیین چهارچوب‌های مصوبی برای برنامه‌ریزی فعالیت انجمن‌ها و انتقال تجارب با توجه به تغییرات سالانه اعضای آنها، استفاده از روش‌های نوین اطلاع‌رسانی و تبلیغ برنامه‌ها با هدف افزایش سرعت اطلاع‌رسانی و افزایش مخاطبان و ... از مهمترین مواردی بود که دبیران انجمن‌های علمی به آنها اشاره نمودند.
دکتر ذاکری (رییس دانشگاه)، نیز ضمن خیرمقدم و تبریک به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، از دانشجویان، تشکل ها و انجمن های علمی که در جهت شکل گیری اهداف علمی و برداشتن گام های اولیه انجام تحقیقات تلاش می‌کنند و علیرغم حداقل امکانات، در مباحث بزرگی ورود کرده و برای دانشگاه نقش آفرینی می‌کنند، تقدیر و تشکر نمود.
وی ادامه داد: موفقیت هایی که سال گذشته دانشجویان و انجمن های علمی، کسب کردند مایه مباهات و خوشحالی گردید.
هم از جهت میزبان بودن این جشنواره بین‌المللی و هم اینکه افتخار آفرینی، اقدامات و فعالیت‌های اجرایی شما عزیزان نتیجه داد و علی‌رغم اینکه فعالیت‌های دانشگاه تحت تاثیر شرایط کرونایی بود، خوش درخشیدید و این باعث مباهات و خوشحالی اعضای هیات علمی دانشگاه شد.

در پایان نیز دکتر ذاکری (رئیس دانشگاه)، ضمن استقبال از مطالب عنوان شده توسط دانشجویان، به پاسخگویی تک تک مطالب مطرح شده پرداخت.
پایان بخش این مراسم اهدای لوح و تندیس‌های ارسالی از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دکتر ذاکری (رییس دانشگاه)، دکتر ارجمندی (معاون فرهنگی و اجتماعی)، دکتر اکبرزاده (مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه) و مهندس معصومه حمزه پور (کارشناس انجمن های علمی دانشجویی) به دلیل موفقیت دانشگاه در کسب عنوان «دانشگاه برگزیده کشوری در حوزه دستاوردهای انجمن های علمی» بود.

همچنین از انجمن‌های علمی برتر با اهدای لوح و تندیس، تقدیر به عمل آمد.
کسب عنوان دانشگاه برگزیده کشوری در سیزدهمین جشنواره بین المللی حرکت ویژه دستاوردهای انجمن های علمی دانشجویی برای دومین سال پیاپی و نیز کسب رتبه اول حوزه مسابقه جشنواره توسط انجمن علمی مهندسی کامپیوتر؛ کسب رتبه اول بخش ویژه توسط انجمن علمی مهندسی شیمی؛ کسب رتبه دوم حوزه مسابقه توسط انجمن علمی مهندسی معماری در سیزدهمین جشنواره بین المللی حرکت از دستاوردهای انجمن‌های علمی دانشگاه در سیزدهمین جشنواره بین المللی حرکت در اسفند ۱۳۹۹ بود.