عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه: سالمندانی که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، در سلامت کامل هستند/ تزریق واکسن مصونیت می‌آورد

جاسم زارعی اظهار داشت: از گروه‌های هدف درخواست می‌شود، بدون استرس و بدون توجه به تبلیغات منفی به محل‌های تعیین شده جهت واکسیناسیون مراجعه نمایند.
وی اضافه کرد: در فاز اول واکسیناسیون ۹۰۷ دوز نوبت اول و ۲۰۰ دوز نوبت دوم و در فاز دوم (نوبت اول) ۲۸۴ دوز جهت سالمندان تزریق شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: تاکنون فقط ۳۳ درصد از سالمندان بالای ۸۰ سال، ۳۷ درصد از سالمندان بین ۸۰-۷۵ سال و ۱۳ درصد سالمندان ۷۴-۷۰ سال واکسینه شده‌اند که این آمار، جهت کنترل شیوع بیماری و رسیدن به ایمنی جمعی درصد خیلی پایینی است.
زارعی تصریح کرد: سالمندان به دلیل سیستم ایمنی ضعیف‌تر، بیشتر در معرض ابتلا به کووید ۱۹ قرار دارند و در صورت ابتلا آسیب پذیرترند.
وی اظهار داشت: تزریق واکسن به افزایش ایمنی بدن کمک می‌کند، افرادی که واکسن نوبت اول دریافت می‌کنند نیز کماکان باید از ماسک استفاده نموده و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را کاملاً رعایت کنند، تزریق نوبت دوم واکسن و دو هفته پس‌ازآن جهت تحریک سیستم دفاع بدن و ایجاد ایمنی کامل ضروری است.
زارعی ضمن گلایه از انتشار خبرها و تصاویر نادرست از عوارض واکسن کرونا در فضای مجازی و ترساندن مردم تاکید کرد: از فرهیختگان، بزرگان، معتمدین و اصحاب قلم و رسانه انتظار می‌رود با ایجاد آرامش و پرهیز از انتشار اخبار غیررسمی، با همدلی و ترغیب عموم به دریافت واکسن، به تسریع کنترل پاندمی جهانی کووید ۱۹ کمک نمایند.
وی افزود: دامن زدن به شایعات و پذیرفتن اظهارنظرهای غیررسمی که جلای به‌ظاهر علمی و با سوءاستفاده از جملات پزشک، متخصص، ویروس‌شناس و ...، عواقب جبران‌ناپذیری برای جامعه در پی خواهد داشت.
این مقام مسئول وضعیت قرمز عسلویه را حاصل عادی انگاری و عدم احساس مسئولیت تعدادی از افراد، عنوان کرد و افزود: متاسفانه با هر بهبود وضعیت، شاهد عادی انگاری مردم و برگزاری دورهمی ها هستیم که آمار مبتلایان، بستری و مرگ‌ومیر را افزایشی کرده است.



انتهای پیام/ م.ک ۳۰۹۰