عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

برنامه فیت آسا با توجه به شرایط آمادگی جسمانی، ورزش های مختلف را توصیه می کند

مریم ستاری، کارشناس مبارزه با بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین از طراحی برنامه کاربردی با عنوان" فیت آسا" از سوی وزارت بهداشت خبر داد و افزود: این برنامه، دارای قابلیت های فراوانی است که توصیه به انجام ورزش های مختلف برای افراد با توجه به شرایط آمادگی جسمانی یکی از این قابلیت هاست.

ستاری گفت: بر این اساس، به افراد با توجه به شرایط جسمانی آنان، تمرینات آسان، متوسط و سخت داده می شود. همچنین در این برنامه، همانند یک مربی باشگاه ها، به افراد، تمرینات اصولی داده می شود.

رصد شاخص های عملکردی

کارشناس مرکز بهداشت شهرستان قزوین اذعان کرد که ارائه توضیح در خصوص نحوه انجام حرکات صحیح، نمایش تعداد توالی انجام حرکات و رصد شاخص های عملکردی، از جمله مزایای این برنامه است. وی ادامه داد که علاقه مندان برای برخورداری از این برنامه می توانند با ارسال کد ۱۰۰ به ۱۰۰۰۶۵۴  لینک دانلود برنامه را دریافت و نسبت به استفاده از آن اقدام کنند.

این کارشناس بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و پرهیز از حضور در اماکن عمومی، داشتن فعالیت های بدنی در منزل، ضروری است. وی کاهش فعالیت های بدنی را یکی از مهم ترین دغدغه هایی نام برد که در شرایط همه گیری کرونا در جامعه ایجاد شده است.

ستاری با اشاره به مضرات نداشتن فعالیت بدنی و تبعات آن برای سلامت جامعه، گفت: بر این اساس، یکی از مهم ترین توصیه های مسوولان حوزه سلامت، انجام‌ فعالیت های ورزشی در منزل است.