عمومی | دانشگاه علوم پزشکی زنجان

اقدامات جدی سازمانهای مردم نهاد درحمایت از کودکان کشورهای کمتر توسعه یافته

خانم مندیپ ابرایان نماینده سازمان جهانی یونیسف عصر سه شنبه چهارم خرداد در مراسم آغازین کنفرانس بین المللی کووید -۱۹ و درس های آموخته در ابتدای صحبت‌های خود ضمن تشکر از دانشگاه علوم پزشکی زنجان در برگزاری این همایش ارزشمند در سخنانی گزارشی از پاندمی کرونا و مشکلاتی که این بیماری برای کودکان و نوجوانان ایجاد نموده  ارائه کرد.

وی همچنین مشکلات این قشر کودکان و نوجوانان از جمعیت جهان از زمان  پاندمی بیماری کووید -۱۹اعم از ارائه تجهیزات بهداشتی نظیر ماسک و مواد ضدعفونی کننده به خصوص در کشورهای کمتر برخوردار را عنوان کرد.

ابرایان نگرانی مجامع جهانی به خصوص سازمان یونیسف
متن خبر مورد نظر را در خصوص مشکلات کودکان و به ویژه در زمینه واکسیناسیون بیان کرد و ابراز امیدواری کرد؛ دولت‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در این خصوص اقدامات جدی را انجام دهند.

شایان ذکر است ؛ کنفرانس بین المللی سه روزه "کووید - ۱۹ و نظام سلامت - درس های آموخته به مدت سه روز از چهارم لغایت ششم خرداد به همت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگله علوم پزشکی زنجان با ارائه پنلهای تخصصی در حال برگزاریست و  بیش از ۴۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش رسیده ۲۳ مقاله پذیرفته شده است و ۲۱۴ مقاله نیزبه صورت پوستر ارائه خواهد شد و مقالات برتر در مجله اسکوپوس دانشگاه چاپ خواهد شد .