عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان

عطرافشانی و غبار‌روبی گلزار شهدای جنب دانشگاه آزاد اسلامی لنجان

به گزارش روابط عمومی واحد لنجان، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی حیدری با اشاره به اهمیت فتح خرمشهر در تاریخ جنگ ایران و عراق اظهار کرد: حماسه مقاومت و آزادی خرمشهر، واقعه‌ای بی‌نظیر در تاریخ است. در این حماسه عظیم، اوج ایثارها، فداکاری‌ها و شجاعت‌ها، نمایان بوده است.

مسئول نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه سوم خرداد یک حماسه ملی است؛ تصریح کرد: این عملیات عظیم و دلاورانه‌ کار بزرگی بود که از دانش نظامی و قوّت فرماندهی و هوشیاری و استعداد جوانان مومن و نیروی ایمان و شجاعت ناشی از قوّت ایمان رزمندگان و مردم و جوانان نشات گرفته بود.

سیدمسعود داودی اظهار کرد: یادآوری خاطره عظیم و عزت‌آفرین دفاع مقدس، همواره برکات فراوانی دارد و در این مورد، شناخت ما ازمبانی دینی فرهنگ ایثار وشهادت کاملا ضروری است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لنجان، با بیان اینکه فتح خرمشهر برای تاریخ ایران اسلامی یک نمونه‌ عبرت‌آموز است؛ افزود: نیروهای جان‌برکف با یک هماهنگی تحسین‌برانگیز، و فداکاری غیرقابل توصیفی توانستند یک ضربه‌ عظیمی بر پیکر ارتش عراق و بر پیکره‌ نظام استکبارى جهانی که با عده و عده‌ خود از رژیم بعث حمایت کردند وارد نمایند.

وی ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت منظومه‌ای کامل از اندیشه‌های ناب اسلامی است که شناخت ابعاد مختلف آن، برای هر انسان آزاده و بالاخص جوانان این مرز و بوم برای دست‌یابی به الگوهای عملی و عینی زندگی شرافتمندانه کاملا ضروری است.

در پایان مراسم، شرکت‌کنندگان با احترام به مقام والای شهیدان نسبت به غبار‌روبی و عطر‌افشانی و اهداء گل به مزار پاک شهدای گمنام اقدام کردند.