عمومی | دانشگاه سیستان و بلوچستان

برگزاری همایش مردم ، امنیت پایدار و پیشرفت

همایش تخصصی «مردم، امنیت پایدار و پیشرفت» صبح امروز با حضور سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روسای دانشگاه های استان امروز ۳ خرداد، مصادف با آزادسازی خرمشهر برگزار شد.

همایش تخصصی «مردم، امنیت پایدار و پیشرفت» صبح امروز با حضور سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روسای دانشگاه های استان، اساتید و دانشجویان، علما، ریش‌سفیدان، معتمدان و سران طوایف استان سیستان و بلوچستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تالار همایش های دانشگاه زابل برگزار شد .

محورهای این همایش شامل "خدمات اجتماعی و نقش آن در امنیت و پیشرفت، آسیب‌های اجتماعی و حاشیه‌نشینی و نقش آن در امنیت و پیشرفت و ارائه راهکارها، ورود غیرمجاز اتباع بیگانه چالش‌ها و راهکارها، تجربه‌نگاری پیرامون موفقیت در ایجاد امنیت پایدار در شمال استان و ارائه الگو، نتایج حاصل از اجرای طرح رزاق جهت کنترل قاچاق و کمک به معیشت مرزنشینان، نقش مرز به عنوان محل صادرات و واردات و نقش آن در ایجاد امنیت و پیشرفت، بسترها و زمینه‌های اقتصادی دریا و نقش آن در امنیت، ظرفیت‌های کشاورزی منطقه و چالش‌ها و راهکارهای آن، چگونگی ترغیب سرمایه‌گذاری مردمی و بومی، بررسی چالش‌ها و راهکارها در حوزه مواد مخدر و تسهیل ظرفیت‌های معدنی و ایجاد صنایع تبدیلی" بوده‌ است .

همچنین قالب‌های ارائه آثار در این همایش در بخش علمی شامل "مقاله، پایان‌نامه، کتاب و خلاصه طرح‌های ملی و منطقه‌ای"، بخش اثر شامل قالب‌های "داستان، شعر، موشن گرافیک و کلیپ و صفحات اجتماعی و بخش ایده متناسب با رویکرد حل علمی مسائل استان بوده است .

گفتنی است دبیرخانه دایمی این همایش در دانشگاه سیستان و بلوچستان بوده و برگزاری آن بصورت دوره ای در دانشگاه های استان خواهد بود .