عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر: وضعیت ابتلا خانوادگی به کرونا در دوراهک دیّر نگران‌کننده است

احمد آخوندی در نشست ستاد کرونا دوراهک با اشاره به افزایش موارد شناسایی بیماران کرونا در این شهر اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تقریباً اکثر موارد ابتلا به کرونا در دوراهک به شکل خانوادگی بوده که این وضعیت شرایط را برای افراد سالمند خانواده و افراد دارای بیماری زمینه‌ای پرخطر می‌کند.
وی افزود: روند افزایشی موارد ابتلا به کرونا در این شهر نگران‌کننده است و اگر بی‌توجهی به توصیه‌های و پروتکل‌های بهداشتی به همین شکل پیش رود شاهد اتفاقات ناخوشایندی همچون مرگ عزیزان خواهیم بود.
آخوندی با بیان اینکه تعدادی از موارد سوش موصوف به ویروس هندی و آفریقایی کرونا در کشور شناسایی شده است، تصریح کرد: با توجه به حجم سفرهای کاری که از شهر دوراهک به منطقه عسلویه صورت می‌گیرد، نگرانی‌های ما به قوت خود باقی است که اگر شرایط رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهبود پیدا نکند، وضعیت ناخوشایندی در انتظار ما خواهد بود.

افزایش موارد ابتلای به کرونا و عدم استقبال از واکسیناسیون در دوراهک


رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با بیان اینکه افزایش موارد ابتلا به کرونا ارتباط مستقیمی با رفتار مردم و جامعه دارد، گفت: در ۱۰ روز گذشته ۶۰ درصد موارد ابتلا به کرونا در شهرستان دیر مربوط به دوراهک بوده است که این روند افزایشی را می‌توان در دورهمی‌ها و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی جست.
آخوندی افزود: علی‌رغم این روند افزایشی متاسفانه استقبال مطلوبی از واکسیناسیون همگانی کرونا در دوراهک صورت نمی‌گیرد که لازم است معتمدین و شورای شهر نسبت به ترغیب و تشویق خانواده‌ها به انجام واکسیناسیون کرونا با شبکه بهداشت و درمان شهرستان همکاری کنند.
وی اضافه کرد: تنها ۳۰ درصد گروه هدف سالمندان در دوراهک واکسن کرونا تزریق کردند که این میزان کمترین میزان استقبال از واکسیناسیون همگانی کرونا در شهرستان دیّر است.

بازگشت دوباره محدودیت‌های کرونایی


رئیس شورای اسلامی شهر دوراهک نیز در این نشست با تقدیر از فعالیت‌های انجام شده در راستای مقابله با کرونا در شهرستان دیّر گفت: شورای اسلامی شهر دوراهک آمادگی کامل برای همکاری با مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان برای مقابله با ویروس منحوس کرونا دارد و از برنامه‌های پیشنهادی ستاد کرونا برای کاهش روند ابتلا به این بیماری پشتیبانی می‌کند.
حسن دوراهکی با اشاره به تاثیر محدودیت‌های کرونایی در میزان کاهش موارد ابتلا گفت: تعطیلی آرامستان‌ها، اماکن پرتردد و شلوغ مانند سالن‌های ورزشی، باشگاه‌های بدن‌سازی و استفاده از ماسک و پرهیز دورهمی‌ها می‌تواند به بهبود وضعیت کرونایی دوراهک کمک کند و ما از این تصمیم استقبال می‌کنیم.
وی افزود: قاعدتاً برگزاری مراسمات پیش رو در خرداد ماه نیز با توجه به شرایط ویژه کرونایی در دوراهک ممنوع بوده و انتظار داریم شهروندان نیز در این خصوص همراهی و همکاری کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر دوراهک با تاکید بر استفاده از ماسک گفت: اصناف نسبت به ارائه خدمت به مشتریانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و یا از ماسک استفاده نمی‌کنند خودداری کنند و قطعاً در صورت مشاهده خلاف این دستور عمل با این صنوف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
وی افزود: متاسفانه عده‌ای با سوءاستفاده از طب سنتی سعی در مقابله قرار دادن این طب با طب مدرن و امروزی دارند که از اتاق اصناف درخواست داریم نسبت به برخورد با عطاری بدون مجوز اقدام کند.
دوراهکی اضافه کرد: در روزهایی که کادر بهداشت و درمان سخت در حال خدمت‌رسانی به بیماران کرونا هستند، وظیفه شرعی و قانونی شهروندان ایجاب می‌کند نسبت به مسئولیت اجتماعی خود توجه داشته و با پرهیز از برگزاری تجمعات غیرضروری به حفظ سلامت خود و دیگران و پیشگیری از شیوع کرونا کمک کنند.

انتهای پیام/ ح.ن ۳۰۵۰