عمومی | دانشگاه علوم پزشکی گیلان

حماسه سوم خرداد بیانگر تجلی اراده پولادین و غیرتمندانه ملت ایران در صیانت از ارزش هاست

.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با صدور پیامی فرارسیدن سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر را تبریک گفت.

در متن پیام تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان آمده است؛

سوم خرداد ماه،  یادآور حماسه‌ای ماندگار و جاوید در تاریخ سراسر پرافتخار ایران اسلامی و روزی است که خون بر شمشیر پیروز شد و تلاش‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در فتح خرمشهر خونین به ثمر نشست.

فتح خرمشهر در سوم خرداد ۶۱  و تغییر ماهیت تاریخ جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق ، نشان داد اراده پولادین و غیرتمندانه در صیانت از ارزشهای میهن پرستانه،  در میدان های نبرد نتیجه‌بخش خواهد بود و همیشه در دفتر تاریخ زرین انقلاب اسلامی به‌عنوان نماد ایثار و مقاومت و شجاعت خواهد درخشید.

تاریخ نشان داده فتح خرمشهر منحصر به سوم خرداد سال ۱۳۶۱ نیست، بلکه حضور همیشه در صحنه ملت ایران اسلامی در ادوار و عرصه‌های مختلف حماسه‌ساز بوده است ونمونه بارز آن، رشادت‌های مستحکم و بااراده مدافعان سلامت در بحران کووید ۱۹ است.

این‌جانب فرارسیدن سالروز سوم خرداد و فتح خرمشهر را که به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است، به ملت شریف ایران به ویژه دانشگاهیان علوم پزشکی گیلان تبریک عرض نموده،  از خداوند منان برای خالقان این حماسه ماندگار، علو درجات معنوی و برای ملت بزرگ ایران، سربلندی و افتخار،  مسئلت دارم.

دکتر ارسلان سالاری- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان