عمومی | دانشگاه جامع علمی کاربردی

ترویج گفتمان مهارتی و توسعه کیفی گرایی در آموزشهای مهارتی، ماموریت و رسالت اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، به مناسبت گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی، نشست صمیمی مسئولین روابط عمومی واحدهای استانی با دکتر محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد.

در این نشست رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد: یکی از وظایف مهم و ملی روابط عمومی در این دانشگاه کمک به گفتمان سازی و ترویج آموزش های مهارتی است، که این امر نقش بسزایی در رفع مشکل تولید پایدار و بهبود وضعیت اشتغال در کشور دارد. امروز دانشگاه جامع علمی کاربردی بعنوان یک دانشگاه پیشتاز در عرصه کیفیت گرایی در سطح آموزش عالی مطرح است.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی متولی اصلی آموزش های مهارتی در حوزه مهارت های خاص و شغل محور می باشد. ماموریت و جایگاه این دانشگاه در اسناد بالادستی و مراجع ذیربط از جمله برنامه های جامع توسعه کشور، شورای انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی تثبیت شده است.

دکتر محمدحسین امید بیان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی با اجرای برنامه های کیفی از جمله ساماندهی وضعیت روسای مراکز، تثبیت وضعیت مراکز، تصویب اساسنامه مراکز و ساماندهی مدرسان به وضعیت باثباتی رسیده است و می تواند یک حرکت جهشی را در سال جاری داشته باشد.

وی گفت: در دو سال اخیر بالغ بر دویست استارتاپ در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شده است و مراکز رشد در این دانشگاه توسعه خوبی داشته اند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: امروز این دانشگاه بعنوان یک دانشگاه کیفی و شاخص در آموزش های مهارتی مطرح است و میزان گرایش به این دانشگاه و پذیرش دانشجو در سالهای اخیر رشد داشته است. حوزه روابط عمومی باید در برندسازی آموزشهای خاص این دانشگاه تلاش کند. ما باید از تمامی فرصت ها و امکانات برای معرفی بهتر این دانشگاه به جامعه استفاده کنیم. با توجه به برنامه دانشگاه جامع علمی کاربردی که در تامین نیازهای توسعه منطقه ای و ملی است، در حوزه تبلیغات نیز تمرکز ما بر تبلیغات منطقه ای و محلی است. ما باید با نگاه مثبت و با امیدبخشی و تلاش مضاعف مسیر پیشرفت دانشگاه را طی کنیم. در سال های اخیر دانشگاه توانسته خود را قوی کرده و سرمایه و توان تجهیزاتی خود را افزایش دهد. ما باید حداکثر استفاده را از ظرفیت فضای مجازی، مراکز، دانشجویان و دانش آموختگان در توسعه پذیرش و جذب در دانشگاه بکار گیریم.
در این جلسه دکتر سیداحمدرضا پیش بین مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی و پاسخگویی به شکایات دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز گفت: افزایش سرمایه اجتماعی و کارآمدی سازمان منوط به فعالیت روابط عمومی در سراسر کشور است. با توجه به تکثر برنامه ها، تنوع در ماموریت ها و پراکندگی مراکز نیازمند ارتباط شبکه ای بین واحدهای روابط عمومی در سراسر کشور بالاخص در بستر فضای مجازی هستیم.

وی افزود: اجرای برنامه های خلاقانه، معرفی دستاوردهای دانشگاه جامع علمی کاربردی و چهره های شاخص و برتر اعم از مدرسان و دانشجویان برتر، روسای مراکز برتر، کارآفرینان برتر از برنامه های اصلی در این بخش است.

گفتنی است در این نشست کارشناسان و مسئولین روابط عمومی واحدهای استانی این دانشگاه به ارائه نقطه نظرات، پیشنهادات و راهکارهای خود برای توسعه و ارتقای فعالیت های مربوطه پرداختند.