عمومی | دانشگاه علوم پزشکی زنجان

تاکنون بیش از۴۵ هزار نفر ازمردم استان زنجان واکسینه شده اند

متن خبر مورد نظر رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان؛
تاکنون بیش از۴۵ هزار نفر ازمردم استان زنجان واکسینه شده اند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در نشست خبری با اعلام اینکه تاکنون بیش از ۴۵ هزار نفر ازمردم استان زنجان بر علیه بیماری کرونا ویروس واکسینه شده اند؛ افزود: غیر از این، حدود سه هزار نفر نیز  تحت واکسیناسیون کار آزمایی بالینی قرار گرفته اند .

دکترپرویز قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان درسلسله نشستهای خبری هفتگی، روزیکشنبه دوم خرداد درپاسخ به سوال خبرنگاران در پاسخ به سول در مورد واکسیناسیون کارگران شهرداری گفت: در اوایل طرح واکسیناسیون، سهمیه ای به پاکبانها از جمله افرادی با شرط داشتن سن بالا و  بیماری زمینه ای و کسانیکه با زباله های عفونی سروکار داشتند اختصاص داده شد؛ اگر در دور جدید سهمیه جدیدی برای پاکبانها اختصاص داده شود تزریق حتما برای این عزیزان انجام خواهد شد .

وی به واکسیناسیون بیش از ۷۵ درصد از افراد بالای ۸۰ سال در استان اشاره نمود و گفت: بیش از ۶۰ درصد افراد بالای ۷۵ سال استان و با شروع واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال بیش از ۵۰ درصد از این افراد نیز واکسینه شده اند .

رئیس دانشگاه سرعت تزریق واکسن در استان را بسیار خوب ارزیابی نموده و افزود:  در سه مرکز بهداشت شهرستان زنجان و با مراکز که برای واکسیناسیون پیش بینی شده است سرعت واکسیناسیون افزایش پیدا خواهد کرد .

وی در پاسخ به سوالی در مورد آیا در دز اول و دوم واکسن تفاوت وجود دارد؟ تصریح کرد: در برخی از واکسنها دز دوم متفاوت از دز اول است در اسپوتنیک این گونه است که با رنگ بندی مشخص می شود ولی در بیشتر موارد نوع تزریق مشخص است طبیعتا انتظار می رود دو هفته تا دو ماه بعد از تزریق دز دوم سطح ایمنی به طور قابل توجهی افزایش کرده باشد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در ادامه در پاسخ به سوالات مردمی نیز افزود؛ تزریق واکسن کرونا برای افراد زیر ۱۸ سال در پروتکلهای کشوری قرار گرفته نشده است.

وی د رمورد وضعیت استان از نظر بیماری گفت: در استان از میزان بستری و سرپایی به نسبت هفته های گذشته به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.در میزان سرپایی از تعداد بیماران کم شده ولی همچنان مراجعات قابل توجه است .در مورد بیماران بستری نیز روند نزولی بیماری ادامه دارد ولی بسیار کند و قطره چکانی است .

وی در ادامه در پاسخ به سوالات مردمی افزود: