عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

کمبود ۲ هزار تخت بیمارستانی در غرب استان تهران

کمبود ۲ هزار تخت بیمارستانی در غرب استان تهران
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه افتتاح ۱۱ تخت دیالیزی و مرکز تصویربرداری بیمارستان سردار شهید سلیمانی شهرقدس می‌تواند بخشی از مشکلات درمانی را رفع کند، گفت: با توجه به جمعیت ۲ میلیون نفری و وجود ۵۵۰ تخت بیمارستانی در غرب استان تهران، حدود ۲ هزار تخت دیگر مورد نیاز است.
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، جلیل کوهپایه زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران صبح امروز در آیین افتتاح مرکز تصویربرداری و دیالیز بیمارستان سردار شهید سلیمانی شهرستان قدس اظهار کرد: نصب دستگاه سی‌تی‌اسکن می‌تواند مشکلات انجام تصویربرداری با کیفیت بالا را در این شهرستان رفع کند.
وی با بیان اینکه با افتتاح ۱۱ تخت دیالیزی بیمارستان و با کمک مرکز خیریه دیالیز در بخش خصوصی، خدمات به بیش از ۸۵ دیالیزی ارائه خواهد شد، گفت: راه‌اندازی دستگاه رادیولوژی فک و صورت به شکل دیجیتال نیز می‌تواند کمک قابل توجهی در جراحی فک‌ و صورت و دندانپزشکان داشته باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه طی ۳ ماه فعالیت بیمارستان به بهره‌بری بالایی دست یافته است، افزود: در غرب استان تهران درحال حاضر، حدود ۳۵۰ تخت بیمارستانی دولتی و ۱۰۰ تخت بخش دولتی و خصوصی و بیمارستان تامین اجتماعی وجود دارد که جمعاً به ۵۵۰ تخت رسیده و با توجه به جمعیت ۲ میلیون نفری در این حوزه، حدود ۲ هزار تخت مورد نیاز است.
کوهپایه زاده ادامه داد: با راه‌اندازی بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار و بیمارستان ملارد تعداد تخت‌های مورد نیاز به یک هزار تخت در سال ۱۴۰۰ خواهد رسید و باید با برنامه‌ریزی و تلاش، به سمت گسترش بیمارستان‌ها و بستری‌های بیمارستانی به سمت درمان‌های سرپایی و درمان در منزل پیش رویم.
وی درخصوص کلینیک‌های غرب استان تهران بیان کرد: با راه‌اندازی و گسترش این کلینیک‌ها بار بزرگی از مراجعات مردم در درمان بیماری‌ها برطرف خواهد شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در ارتباط با بیمارستان‌های زنجیره‌ای دولتی تصریح کرد: اولین حلقه‌ زنجیره بیمارستان امام سجاد(ع) شهریار بوده که در حال فعالیت بوده و حلقه دوم نیز بیمارستان سردار شهید سلیمانی شهرقدس است و بیمارستان ملارد و شهریار در حلقه‌های سوم و چهارم قرار دارند.
کوهپایه زاده اضافه کرد: این زنجیره بیمارستانی یک هزار تختخوابی از ۴ بیمارستان کارایی بالاتری دارد و ارایه خدمت به بیماران را با کیفیت می‌کند و می‌توان گفت با مدیریت شبکه‌ای کارایی یک هزار تخت به یک هزار و ۵۰۰ تخت خواهد رسید که از فضاها و فرصت‌های خالی برای تنوع و گستره خدمت و کیفیت بالاتری مهیا خواهیم کرد.