عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

کاهش مراجعان سرپایی کرونا در تهران



فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران از کاهش تعداد مراجعان سرپایی کرونا در استان تهران خبر داد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دکتر علیرضا زالی درباره وضعیت کرونا در استان تهران توضیح داد: تهران از نظر رنگ بندی کرونا ستاد ملی شهر نارنجی است و اکثر شهرستان های استان تهران نیز همین وضعیت را دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵ هزار و ۵۰۰ بیمار بستری در سطح بیمارستان های تهران با تشخیص کرونا بستری هستند، گفت: از این تعداد حدود ۱۶۰۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

دکتر زالی درباره بیماران جدید ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر ۸۵۰ بیمار جدید با تشخیص کرونا به ما در بخش بستری مراجعه کرده اند که ۱۴۸ نفر از آنان در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.

وی از کاهش مراجعان سرپایی خبر داد و افزود: البته آمار تهران نسبت به سایر استان ها با ملایمت بیشتری کاهش می یابد.

دکتر زالی افزود: پیش بینی می کنیم در اواسط هفته به حد قابل توجهی از نزول بیماری برسیم.

وی ضمن قدردانی از تلاش های نیروهای بهداشتی و درمانی گفت: آمار مقایسه ای نشان می دهد در خیز چهارم کرونا  اگر چه نسبت به خیز سوم با سرعت بیشتری به قله رسیدیم و علی رغم افزایش مراجعات سرپایی،اما کماکان هم دامنه مرگ و میر در این قله و هم سطح زیر منحنی ما  کمتر است که نشان دهنده رشادت تیم بهداشتی و درمانی است.

دکتر زالی راه اندازی مراکز سرپایی درمانی، از جمله مراکز رمدسیویر تراپی و درمان ضد ویروس خوراکی را نیز از دیگر مسائل مهم در بهبود وضعیت کرونا در خیز چهارم نسبت به خیز سوم دانست.

وی درباره مراکز تجمیعی واکسیناسیون کووید ۱۹ توضیح داد: در این مراکز در نقاط مختلف شهر بر اساس جایابی که همکاران ما انجام می دهند فرایند واکسیناسیون انجام می شود.

وی افزود: مراکز بهداشتی از نظر پراکندگی جغرافیایی و عدم داشتن فضای کافی در ساختمان، ممکن است کفایت لازم را برای پوشش مناطق نداشته باشند، تصمیم گرفته شد که از فضاهایی که درون بافت کالبدی مناطق مختلف شهری هستند استفاده کنیم.

دکتر زالی ادامه داد: مراکز تجمیعی با همکاری دستگاه های مختلفی همچون شهرداری، بسیج، هلال احمر، تربیت بدنی و آموزش و پرورش ایجاد شده و با همکاری این دستگاه ها در در طراحی و اداره این فضاهای جدید به ما کمک می شود.

وی درباره هدف از راه اندازی این مراکز توضیح داد: با توجه به اینکه در مراکز بهداشتی کارهای متعارفی همچون غربالگری زنان باردار، کودکان و مواردی از این قبیل انجام می شود، فرایند واکسیناسیون موجب مخدوش شدن سایر خدمات این مراکز می شود؛ بنابر این عملا از مراکز تجمیعی به عنوان مراکز آلترناتیو برای مراکز بهداشتی استفاده می شود.

فرمانده عملیات مدیریت بیمای کرونا در کلانشهر تهران افزود: تیم فنی مستقر در این مراکز همکاران مراکز بهداشتی ما هستند.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: ۷۷۰۳م.ر