عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

آیین اختتامیه جشنواره ملی فرهنگی و هنری جهاد سپید برگزار شد

به گزارش دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی، جشنواره ملی فرهنگی و هنری جهاد سپید چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با هدف همراهی و همدلی مجموعه دانشگاه فنی و حرفه ای با کادر درمان و مدافعان سلامت و تقدیر از زحمات ایشان و معرفی آثار برتر راه یافته به جشنواره به کارخود پایان داد.

در این مراسم که به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان گلستان برگزار شد، دکتر صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه ای، دکتر منتظری نماینده مردم شریف گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، دکتر مهدی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای، مهندس عسگری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر دستگردی مدیر کل دفتر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه ای، دکتر کشیری رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان گلستان در خصوص ایثار و ازخودگذشتگی مدافعان سلامت، اهمیت همیاری اجتماعی در مسئله کرونا و استفاده از ظرفیت هنر برای آگاهی بخشی به مردم به ایراد سخن پرداختند .

دکتر صالحی عمران، رییس دانشگاه فنی و حرفه ای که به صورت مجازی در این برنامه حضور یافتند، ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان و حاضران بیان کرد: با توجه به گستردگی و تاثیر فراوانی که بیماری کرونا در جهان داشته است، لازم بود که جامعه دانشگاهی به صورت جدی با تولید علم و ورود سریع با این ویروس منحوس مقابله نماید. وی در ادامه گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای از همان ابتدای شروع این بیماری و به حکم وظایف اجتماعی خود در مقابله با این بیماری امورات مختلفی را پیگیری نمود؛ چه در بخش تولیدات البسه ، ماسک و غیره و چه در بخش فرهنگی که این جشنواره تجلی همان رسالت فرهنگی دانشگاه می باشد و توانستیم نشان دهیم که دانشگاه فنی و حرفه ای می تواند در سایر حوزه ها نیز کارکردهای خوبی داشته باشد.

دکترمنتظری، نماینده مردم شریف گرگان و آق قلا گرگان در مجلس شورای اسلامی و نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، به صورت ویدیو کنفرانس در این جشنواره حضور یافته و بیان کرد: ما معانی فراونی را از ایثار در جامعه و در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم و همواره ایثار معناهای جدیدی با گذشت سالیان پیدا می کرد اما در دورا ن کرونا شاهد نوع جدیدی از ایثار بودیم که به برکت این جشنواره نامش را جهاد سپید گذاشتند وپیام آن همانا ندیدن خود و هدیه سلامتی به دیگران است.

در ادامه دکتر مهدی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای در سخنانی دانشگاه فنی و حرفه ای را از اولین دانشگاه ها و مراکز کشور دانستند که اقدام به راه اندازی ستاد مقابله با ویروس کرونا نموده و در همان ابتدا تعداد بالای  البسه و ماسک و مواد شوینده و ضد عفونی را به کادر درمان و جامعه تحویل داده است.

ایشان این جشنواره را ویترین محصولات و اقدامات دانشگاه فنی و حرفه ای دانستند و از تمام دست اندرکاران این جشنواره دراستان گلستان تقدیر و تشکر نمودند.

در ادامه این جشنواره، مهندس عسگری، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پیام تلفنی یاد و خاطره شهدای نظام سلامت کشور را گرامی داشتند و از کادر درمان که شجاعانه در این مبارزه حاضر شدند و سلامت جامعه را تضمین نمودند قدردانی کردند.

ایشان دانشگاه را تقویت کننده اخلاق اجتماعی و نظم دهنده اجتماع و باز تولیدکننده علم و هویت و آموزش اخلاق با استفاده از پتانسیل های دانشجویی دانست و براین اساس رسالت این جشنواره را آگاهی بخشی و انتقال به بدنه اجتماع و توجه به خود مراقبتی و دیگر مراقبتی دانستند.

از دیگر سخنرانان این جشنواره، دکتر لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود. ایشان ضمن بیان ارزشمندی استفاده از ظرفیت هنر برای آگاهی بخشی به مردم، به نقش دانشگاه در مقابله با بیماری کرونا پرداختند و اقدامات دانشگاه را همتراز با مدافعان سلامت دانستند و جامعه دانشگاهی را مثل همیشه جلودار این حرکت عظیم دانسته و از برگزاری این جشنواره تقدیر نمودند.

در ادامه دکتر دستگردی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه ای ضمن تقدیر از شرکت کنندگان از ایجاد عرصه های مختلف در دانشگاه فنی و حرفه ای جهت فعالیت های دانشجویی و اثر گذاری بیشتر در مسئولیت های اجتماعی خبر داد.

در این مراسم دکتر کشیری، رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان گلستان نیز ضمن تقدیرو تشکر از خانواده های شهدای سلامت، افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای همراه جامعه پزشکی توانست این پیام را به مردم عزیزمان برساند که خانواده دانشگاهیان همواره در برابر جامعه منفعل نبوده و پشتیبا ن مردم خواهد بود و با بیان هنری  خود این پیام را به جامعه منتقل نمود.

در این جشنواره که به عنوان اولین جشنواره کاملا تخصصی در حوزه فرهنگی به مقوله مهم مدافعان سلامت پرداخته است، از بین ۱۳۰۰ اثر که در بخش های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود، ۱۸ اثر برتر در زمینه پوستر، تصویر سازی، دیوارنگاری، طراحی لباس، عکاسی و کاریکاتور معرفی و از نفرات برتر در هر زمینه تقدیر بعمل آمد.

این جشنواره با اهدای هدیه و لوح یادبود به چند تن از خانواده های شهدای مدافع سلامت و نمایندگان کادر سلامت استان و همچنین اهدای لوح یادبود جشنواره و جوایز نفیس به برگزیدگان و منتخبین به کار خود پایان داد.

دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه