عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

نماینده محترم ولی فقیه در استان گلستان در حاشیه اختتامیه جشنواره جهاد سپید تاکید کرد : دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای علاوه بر کسب مدارک علمی از سطح مهارت خوبی برخوردار می شوند.

به گزارش دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، حضرت آیت الله سید کاظم نورمفیدی در دیدار با دکتر مهدی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای، دکتر دستگردی، مدیر کل دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه ای، دکتر کشیری، رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان گلستان و دیگر دست اندرکاران برگزاری جشنواره ملی فرهنگی و هنری جهاد سپید گفت: نوآوری و ابداع از نکات مهم است که باید در مراکز علمی مورد توجه قرار گیرد تا بتوانند از طریق مجامع دانشگاهی مشکلاتی که در کشور وجود دارد را برطرف نمایند.

آیت الله نورمفیدی بیان کرد: دانشگاه این نقص را دارد که گرچه ذهن دانشجو از محفوظات و معلومات پر می شود ولی در میدان عمل دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از آن مهارت لازم برخوردار نیستند. دانشجو باید پس از فارغ التحصیلی مرد میدان عمل باشد و در دانشگاه فنی و حرفه ای این مشکل برطرف شده است و دانشجویان علاوه بر کسب مدارک علمی از سطح مهارت خوبی برخوردار می شوند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در ادامه اظهار کرد: کشور ما هر روز باید خود را از بند وابستگی بیشتر آزاد کند و در این زمینه دانشگاه ها نقشی اساسی دارند. امروزه دستاوردهای علمی، در عرصه نظامی دشمنان را به ترس انداخته است و دانشجویان ما نباید به آن چیزی که وجود دارد اکتفا کنند و باید روز به روز در عرصه علمی پیشرفت کنند.

در ادامه دکتر مهدی، با ارائه گزارشی از فلسفه دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان پنجه های کارآمد، ضمن اشاره به تاکید مقام معظم رهبری نسبت به جایگاه و اهمیت دانشگاه های فنی و حرفه ای گفت: ۱۸۰ دانشکده و آموزشکده در کل کشور فعال است که به صورت تفکیک جنسیتی دختران و پسران می باشد.

وی ادامه داد: آموزش های مهارتی با تکیه بر دروس عملی و کارگاهی است و حدود ۷۰ درصد آموزش ها به صورت عملی، کارگاهی و کاربردی می باشد. دانشگاه فنی و حرفه ای همواره  نقش بسزایی در تامین نیروی انسانی فنی و مهارتی در جامعه داشته و دارد.

دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه