عمومی | دانشگاه معارف اسلامی

بیانیه کانون بسیج اساتید دانشگاه معارف اسلامی به مناسبت پیروزی ملت فلسطین در جنگ ۱۱ روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه

بسم الله الرحمن الرحیم

بار دیگر و پس از چند سال وقفه، جبهه مقاومت اسلامی در نبردی خونبار و دلاورانه و با اتکا به نیروی لایزال الهی و اعتماد به سرمایه های انسانی و ایمانی خود توانست بر رژیم سفاک و گرگ کیش صهیونیستی پیروز شود. به شکرانه این پیروزی ما هم به تاسی از رهبر حکیم و شجاع انقلاب اسلامی امام خامنه ای مد ظله العالی سر تعظیم بر آستان ربوبی فرود آورده و سجده ی شکر بجای می آوریم و سلام و سپاس خود را تقدیم همه مجاهدان این نبرد شوق آور می کنیم:

«سلام بر فلسطین مقتدر و مظلوم؛ سلام بر جوانان شجاع و غیور فلسطین، سلام بر غزه‌ی قهرمان و مقاوم، سلام بر حماس و جهاد و همه‌ی گروههای جهادی و سیاسی فلسطین»

این پیروزی را می توان نتیجه اتفاقات امید بخش و تحولات اجتماعی و اعتقادی در درون جبهه مقاومت از یک طرف و زوال و انحطاط فکری و سیاسی در جبهه طاغوت از سوی دیگر دانست.

در وهله اول و از نظر نظامی، مجاهدان فلسطینی بر تجهیز خود به جنگ افزارهای مدرن و پیشرفته عازم و مصمم شدند. تا پیش از این، گروه های فلسطینی حملاتشان محدود به شلیک موشک هایی به شهرک های نزدیک غزه بود. اما در نبرد سیف القدس، برای نخستین بار موشک های مجاهدان، تلاویو و حیفا را بارها به آتش کشید ند و  پهپادهای انتحاری خواب را از چشمان صهیونیست ها ربود.

اتفاق مهم دیگر، اتحاد کم نظیر و گسترده حول محور فلسطین و علیه صهیونیسم بین الملل بود. همواره یکی از مهمترین عوامل شکست مسلمین بطور کلی و فلسطینیان بطور خاص در نبرد با اسرائیل تفرقه و تشتت در بین مجاهدان و مردم بوده است. دشمن مکار، در این عرصه بسیار تلاش کرد و بسیار میوه چید. در کارزار اخیر، وحدت بین گروههای مختلف به وضوح نمایان شد. مردم کرانه باختری و قدس با اهالی غزه همسو وهمگام شدند. در عرصه جهانی نیز، حق طلبان عالم علیه رژیم کودک کش اسرائیل قیام کردند. شورانگیزتر و امیدبخش تر از همه طغیان مردم جوامع آمریکایی و اروپایی بر ضد استبداد لیبرالیستی و دیکتاتوری بین المللی با رهبری آمریکا و بر مدار صهیونیسم بود. پدیده ای که نوید بخش رهایی جهان پیشرفته از هژمونی فرهنگ استحماری غرب بر ذهن و زبان مردم آن دیار است.

این پیروزی را گامی بزرگ و سرنوشت ساز در مسیر سقوط رژیم نامشروع اسرائیل می دانیم و معتقدیم همانگونه که امام خامنه ای فرمودند این «رژیم خبیث از این هم ضعیف‌تر خواهد شد. آمادگی جوانان فلسطینی، و قدرت‌نمایی مجموعه‌های ارزشمند جهادی، و اعداد قوّه به صورت مستمر، فلسطین را روزبروز قدرتمند‌تر و دشمن غاصب را روزبروز ناتوان‌تر و زبون‌تر خواهد کرد.»

کانون بسیج اساتید دانشگاه معارف اسلامی
۱۴۰۰/۳/۰۱