عمومی | فرهنگستان علوم

درگذشت رئیس شاخه مهندسی عمران فرهنگستان علوم

آقای دکتر علی اکبر رمضانیان پور عضو وابسته گروه علوم مهندسی و رئیس شاخه مهندسی عمران فرهنگستان علوم و استاد دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی امیر کبیر  دار فانی را وداع گفت.

دکتر علی اکبر رمضانیان پور در سال ۱۳۳۰ در تهران متولد شد. ایشان دوره کارشناسی، کارشناسی­ ارشد و دکتری حرفه ای را در دانشگاه تهران و دکتری تخصصی را در دانشگاه لیدز انگلستان گذراند و در سال ۱۳۷۵ به مرتبه استاد تمام دانشگاه صنعتی امیرکبیر ارتقا یافت. این چهره ماندگار مهندسی دانشگاه صنعتی امیرکبیر  از سال ۱۳۸۵ به عضویت وابسته فرهنگستان علوم در آمد و سال ها ریاست شاخه مهندسی عمران فرهنگستان را بر عهده داشت.

۴۳ سال سابقه تدریس و تحقیق و مشاور عالی تکنولوژی بتن پروژه های بزرگ کشور نظیر پروژه های سد کرخه و کارون ۳، اهر ، زیردان، استور، برج نمادین تهران، فرودگاه تهران، تعمیرات بنادر جنوب کشور و بندر شهید رجایی، مخازن نفتی بتنی، پل صدر، پل قشم، ایران مال، آزادراه تهران شمال، پروژه های نجف و کربلا و مشاور عالی مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، بخشی از خدمات ارزنده این استاد فقید است. از وی به عنوان پدر علم بتن ایران یاد می شود.

فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران ضایعه درگذشت شادروان آقای دکتر علی اکبر رمضانیان پور را به خانواده ایشان، اعضای فرهنگستان، جامعه مهندسی و جامعه علمی و دانشگاهی کشور بخصوص دوستان و همکاران و شاگردان ایشان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تسلیت می گوید و برای استاد فقید علو درجات در درگاه باریتعالی مسالت دارد.

***

آقای دکتر رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم در پیامی ضایعه درگذشت شادروان آقای دکتر رمضانیان پور را تسلیت گفت. متن پیام ایشان بدین شرح است:

«هوالباقی؛ درگذشت استاد گرامی مرحوم آقای دکتر رمضانیان پور را به خانواده محترمشان و به دانشگاهیان و اعضاء فرهنگستان علوم بخصوص به همکاران گروه علوم مهندسی تسلیت می گویم و از خداوند تعالی برای ایشان رحمت و آمرزش مسالت دارم.

رضا داوری اردکانی».

آقای دکتر محمدرضا عارف عضو پیوسته فرهنگستان علوم نیز در پیامی ضایعه درگذشت آقای دکتر رمضانیان پور را تسلیت گفت. در این پیام آمده است:

«انالله و اناالیه راجعون

با اندوه و تاثر فراوان با خبر شدم جناب آقای دکتر علی اکبر رمضانیان پور، رئیس محترم شاخه مهندسی عمران فرهنگستان علوم و استاد برجسته دانشگاه صنعتی امیرکبیر پس از یک عمر تلاش خستگی ناپذیر در راه توسعه دانش رخ در نقاب خاک کشید. ایشان که از چهره های ماندگار کشورمان محسوب می شوند، آثار فاخر و گرانبهایی از خود به یادگار گذاشتند که تا سال ها مورد استفاده دانشجویان و محققان خواهد بود.

اینجانب ضمن تسلیت درگذشت این استاد برجسته دانشگاه به خانواده محترم ایشان، اعضای محترم فرهنگستان علوم و جامعه دانشگاهی کشورمان، از درگاه ایزد منان برای آن فقید سعید علو درجات و مغفرت و برای تمامی بازماندگان صبر جمیل مسئلت می نمایم.

محمدرضا عارف».

روابط عمومی فرهنگستان علوم