استاد دانشگاه صنعتی شریف؛ علم بسیار فراتر از آموزش، و آموزش دانش علمی است
علم بسیار فراتر از آموزش، و آموزش دانش علمی است
دکتر رضا منصوری با بیان اینکه آموزش دانش علمی به معنی ورود به علم جدید نیست، گفت: علم بسیار فراتر از آموزش، و آموزش دانش علمی است .
پایگاه خبری وبدا – زنجان، استاد دانشگاه صنعتی شریف در دومین سمپوزیوم مطالعات میانرشتهای در علوم پزشکی در سالن اصلی مرکز همایشهای بینالمللی روزبه دانشگاه درخصوص میان رشتهگی و همگرایش، روشی جدید در تفکر علمی اظهار داشت: فعالیتهای گستردهای در زمینه همگرایش آغاز شده و تخمین من این است که حدود ۱۰۰ نفر هیات علمی در این چندسال و به خصوص در سال گذشته و امسال، مشغول مطالعه این موضوع هستند و این نشان میدهد که یک بخش عمدهای از بدنه هیات علمی دانشگاههای ما مشغول فکر و رسیدن به یک اجماعی در این زمینه هستند که در کشور در ۲۰۰ سال گذشته بینظیر است .
دکتر منصوری با بیان اینکه مستقل از اینکه چه بخشی از این گفتمانی که شروعی شده منجر به اجرا بشود، و چگونه اجرا شود، مهم است و اگر بخشی از جنس برآیند است، به آن هم باید توجه و تامل کنیم، تصریح کرد: لذا، بخشی از نگرانی ما، ندیدن زحمات هیات علمیها نیست و قطعا نتیجه این اجماع و توافقها حرکتهای مثبتی در مجموعه دو وزارت بهداشت و علوم است، و تاثیرگذار روی علم و توسعه علمی کشور و شکوفایی نوجوانان ما در آینده خواهد بود.
وی افزود: نگرانی من، توجهی است که کمتر در این تصمیمات دیده شده، و آن، این است که شروع تاسیس دانشگاههای ما از جنس تقلید بوده است. تقلید به این معنا که زمان تاسیس در ایران، صرفا قرار بوده که یک مرکز آموزشی داشته باشیم که دانشهای علمی مدرن را در حد توان به جوانان آموزش دهد .
استاد دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: آموزش دانش علمی به معنی ورود به علم جدید نیست، و علم بسیار فراتر از آموزش، و آموزش دانش علمی است . بنابراین با یک تقلیدی شروع کردیم برای اینکه در ظاهر و بخش اجرایی همگام با دانشگاههای پیشرفته باشیم، شروع به تاسیس دانشگاهها کردیم .
دکتر منصوری با بیان اینکه در توسعه کمی و کیفی بعد از انقلاب که با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست، کم و بیش از اتفاقات، و جوشش علمی و تحولاتی که در کشورهای صنعتی بوده، پیروی کردیم. ابراز داشت: در موضوع پژوهش هم که رشد بیبدیل داشتیم، هنوز ارزیابی و سنجش اساسی، بر مبنای اصولی انجام نمیگیرد .
دومین سمپوزیوم مطالعات میانرشتهای در علوم پزشکی از ۲۹ اردیبهشت ماه سالجاری به مدت ۲ روز، به صورت مجازی در زنجان برگزار میشود .
دکتر منصوری با بیان اینکه مستقل از اینکه چه بخشی از این گفتمانی که شروعی شده منجر به اجرا بشود، و چگونه اجرا شود، مهم است و اگر بخشی از جنس برآیند است، به آن هم باید توجه و تامل کنیم، تصریح کرد: لذا، بخشی از نگرانی ما، ندیدن زحمات هیات علمیها نیست و قطعا نتیجه این اجماع و توافقها حرکتهای مثبتی در مجموعه دو وزارت بهداشت و علوم است، و تاثیرگذار روی علم و توسعه علمی کشور و شکوفایی نوجوانان ما در آینده خواهد بود.
وی افزود: نگرانی من، توجهی است که کمتر در این تصمیمات دیده شده، و آن، این است که شروع تاسیس دانشگاههای ما از جنس تقلید بوده است. تقلید به این معنا که زمان تاسیس در ایران، صرفا قرار بوده که یک مرکز آموزشی داشته باشیم که دانشهای علمی مدرن را در حد توان به جوانان آموزش دهد .
استاد دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: آموزش دانش علمی به معنی ورود به علم جدید نیست، و علم بسیار فراتر از آموزش، و آموزش دانش علمی است . بنابراین با یک تقلیدی شروع کردیم برای اینکه در ظاهر و بخش اجرایی همگام با دانشگاههای پیشرفته باشیم، شروع به تاسیس دانشگاهها کردیم .
دکتر منصوری با بیان اینکه در توسعه کمی و کیفی بعد از انقلاب که با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست، کم و بیش از اتفاقات، و جوشش علمی و تحولاتی که در کشورهای صنعتی بوده، پیروی کردیم. ابراز داشت: در موضوع پژوهش هم که رشد بیبدیل داشتیم، هنوز ارزیابی و سنجش اساسی، بر مبنای اصولی انجام نمیگیرد .
دومین سمپوزیوم مطالعات میانرشتهای در علوم پزشکی از ۲۹ اردیبهشت ماه سالجاری به مدت ۲ روز، به صورت مجازی در زنجان برگزار میشود .