عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین

دیدار رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین

در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و توسعه همکاری ها انجام شد؛

دیدار رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین

با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین

به گزارش روابط عمومی مرکز، محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین ضمن حضور در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین و با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و توسعه همکاری ها با دکتر قرالی رئیس مرکز ، دکتر مستشاری معاونت پژوهش، فناوری و انتقال یافته ها  و دکتر شهرامی معاونت آموزشی مرکز دیدار و گفتگو کرد.

دکتر قرالی، ضمن ابراز خرسندی از حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی و همکاران وی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی ضمن معرفی این مجموعه از همکاری این دو سازمان استقبال کرد و گفت: با توجه به طیف گسترده مخاطبان در حوزه کشاورزی، ظرفیت های خوبی برای ترویج کتابخوانی وجود دارد.

دکترقرالی با بیان اینکه استان قزوین دارای استعداد غنی کشاورزی است و یکی از مهمترین ۹ قطب کشاورزی کشور محسوب می شود و در بسیاری از محصولات رتبه اول تا سوم را داراست اذعان کرد این مرکز با در اختیار داشتن امکانات بی‌نظیر آمادگی برگزاری کلیه دوره ­ های آموزشی و اجرای طرح‌های تحقیقاتی در تمام زمینه ­ های کشاورزی را دارا می­باشد.

وی همچنین همکاری تمامی دستگاه های اجرایی و نهادها را با کتابخانه های عمومی نویدبخش آینده ای درخشان تر برای جامعه دانست و در خصوص گسترش این همکاری ها اظهار امیدواری نمود و گفت: با افزایش تعاملات گسترده می توان بسترهای مناسب تری را در جهت ارتقاء سطح فرهنگی و فکری و همچنین ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه فراهم آورد.

در ادامه دکتر مستشاری ، در این دیدار اظهار کرد: تاثیر عمیق کتاب در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت روزافزون آن، انکارناپذیر است و نمی توان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را، بدون در نظر گرفتن مطالعه و کتابخوانی مورد بحث و نظر قرار داد.

وی از کتابخانه های عمومی به عنوان پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی نام برد و بیان کرد: توسعه فرهنگی کشور با ارتقای شاخص سرانه مطالعه یکی از مهمترین اهداف است بنابراین باید مسئولین سایر دستگاه های اجرایی برای نیل به این هدف تلاش مضاعف داشته باشند.

سپس محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین، اظهار داشت: اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی آمادگی دارد با تمام ادارات استان همکاری مستمر و موثری داشته باشد.

محمدبیگی ادامه داد: ۳۷ کتابخانه عمومی در سراسر استان قزوین فعال است و بخشی از این کتابخانه های عمومی در مناطق روستایی است که این کتابخانه ها در ترویج کتابخوانی در جامعه هدف نقش چشمگیری دارند.

وی اظهار داشت در برخی از روستاها کتابخانه تنها مرکز فعال فرهنگی است که ارائه خدمت می نماید لذا کتابخانه می تواند با برنامه ریزی صحیح نسبت به توانمندسازی روستاییان در حوزه های مختلف در راستای توسعه پایدار اقدام نموده و در نهایت منجر به مهاجرت معکوس به روستاها شود.