عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

راه اندازی هفتمین دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان شهدای تجریش



هفتمین دستگاه اکسیژن ساز و یک مخزن اکسیژن مایع با ظرفیت ۳۰ تن، در مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی شهدای تجریش راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت .


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی sbmu به نقل از بیمارستان شهدای تحریش، مهندس فولادی مسئول واحد تجهیزات پزشکی مرکز ضمن بیان این مطلب گفت: از ابتدای اپیدمی  کرونا با افزایش تعداد بیماران نیاز  به مصرف اکسیژن در مراکز بسیار بالا رفت و ظرفیت قبلی اکسیژن سازها پاسخگوی نیاز بیماران نبود .

وی افزود:  بنابراین نیاز بیمارستان ها به دستگاه های اکسیژن ساز مضاعف شد .

به گفته وی با پیگیری رییس مرکز و حمایت مسئولان دانشگاه  سه دستگاه اکسیژن ساز  در یکسال گذشته تحویل این مرکز شد و نیاز بیمارستان برطرف شد .

وی اظهار کرد: از این سه دستگاه ، یک دستگاه در بخش اورژانس نصب و راه اندازی شد که تا سال گذشته اکسیژن آن تنها توسط مخزن ۳ تنی تامین می شد .

به کفته وی  دو دستگاه دیگر نیز به تامین اکسیژن بخش جدید التاسیس NCCU با ۲۱ تخت و بخش های کرونا تخصیص یافت .

مهندس فولادی با اشاره به ظرفیت این دستگاهها (تولید۶۰۰لیتر اکسیژن در دقیقه) یادآور شد : روزانه بیش از ۴۲۰۰ لیتر اکسیژن در دقیقه توسط دستگاههای اکسیژن ساز به بخش های درمانی این بیمارستان تزریق می شود .

وی خاطرنشان کرد: در پی بالا رفتن آمار بیماران در بخش های اورژانس و افتتاح راه اندازی کلینیک سرپایی و ICU کرونا ،یک مخزن۳۰تنی اکسیژن مایع تیز به منظور پشتیبانی و تامین اکسیژن بخش های مذکور  در این مرکز نصب و مورد بهره برداری قرارگرفت .

به کفته وی این بیمارستان جزء معدود مراکز مجهز به مخزن با ظرفیت ۳۰ تن درکشور  است .

انتهای پیام /

کد خبرنگار: ۷۷۰۰ س.ع