عمومی | دانشگاه صنعتی شیراز

پیام رئیس دانشگاه صنعتی شیراز به مناسبت گرامیداشت روز و هفته معلم

بسمه تعالی
دوازدهم اردیبهشت ماه هرسال مصادف است با سالروز شهادت بزرگمردی وارسته، که با تفکر، منش و اندیشه های ناب خود روشنگر راه میلیونها رهرو و سالک در سراسر جهان است. از این رو جهت نهایت احترام به مقام شامخ معلم و به افتخار این استاد جلیل القدر، این روز بزرگ، روز " معلم" نام گرفته است.
روز شهادت معلمِ شهید،مرتضی مطهری و روز بزرگداشت مقام معلم واستاد ، بر همه معلمان و استادان و آموزگاران فداکار گرامی باد.
در گذر تاریخ، همواره بر بزرگداشت و تکریم مقام معلم، تاکید شده و سخنان بسیاری درباره جایگاه معلم گفته شده است؛ به گونه‌ای که تلاش برای نوشتن جمله‌های تازه در شان و منزلت والای مقام معلم و آموزگار به تکرار خواهد انجامید. بی‌شک پایه و اساس پیشرفت و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل آینده‌ساز جوان است ؛ و با عنایت به نقش محوری و اساسی معلم در تربیت نسل جوان و اعتلای دانش و فرهنگ در جامعه، باید در نظر داشت که تکریم معلمان، تکریم جامعه است.
در این روزها که کشور عزیزمان ایران اسلامی با مشکلات فراوان اقتصادی و هجمه‌های سیاسی و فرهنگی و به خصوص بیماری منحوس کرونا دست به گریبان است، رسالت استادان و معلمان بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است؛ بی ‌ تردید این آموزگاران و استادان هستند که در این برهه حساس می‌بایست به دنبال راهی برای رهایی باشند و چاره‌جویی کنند. همچنین تلاش برای تغییر اوضاع موجود و ایجاد روحیه خودباوری و پیشرفت و کوشش برای به ثمر رساندن استعدادها و توانایی‌های بالقوّه موجود در جوانان و دانشجویان این مرز و بوم، یکی از اصلی‌ترین وظایف استاتید معزز دانشگاه ها است.
به یاری خداوند متعال و تلاش، همت و کوشش اساتید نخبه دانشگاه صنعتی شیراز، این دانشگاه با وجود موانعی بس یزرگ، ضمن ارتیاط با دانشگاه های کشور های دیگر، در مسیر دانشگاه های نسل سوم و کارآفرین قرار گرقته که انشالله برکات فراوانی یرای جامعه بدنبال خواهد داشت.
اینجانب ضمن گرامیداشت روز و هفته معلم و استاد، این روز عزیز را به تمامی تلاشگران عرصه‌ پژوهش، تعلیم و تربیت، به‌ویژه همکاران ارجمندم، اساتید فرهیخته دانشگاه صنعتی شیراز، تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و از ایزد منان تندرستی، بهروزی و موفقیت روزافزون آنان را در مسیر خدمت به کشور عزیزمان مسئلت دارم.
دکتر محمد مهدی علویان مهر