عمومی | دانشگاه فسا

برگزاری مراسم مجازی بزرگداشت روز معلم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فسا در روز دوشنبه مورخ ۱۳ اردیبهشت ماه ، مراسم مجازی بزرگداشت روز معلم با حضورریاست محترم دانشگاه، استاد دکتر محمد جواد عابدینی عضو هیات علمی دانشگاه شیراز و اساتید دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم جناب آقای دکتر عابدینی ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهید والامقام دکتر مرتضی مطهری، پیرامون ویژگیهای دانشگاه نافع سخنانی را ایراد نمود. دکتر عابدینی با تشریح موانع گفتگو و ضرورت نهادینه کردن تعاملات در محیطهای دانشگاهی گفت: اولین شرط گفتگو تواضع معرفتی است و باید بپذیریم که عدالت خداوند اقتضای این را دارد که حقیقت میان ابنای بشر توزیع شده است نه این که تمام حقیقت در انحصار من باشد. هر یک از ما در تاریکخانه ای هستیم که بخشی از حقیقت فیل را توصیف می کنیم. پس با گفتگو می توانیم از هم بیاموزیم و تصویر کاملتری از حقیقت فیل را به چنگ آوریم. دومین شرط گفتگو گشودگی است. "گشودگی" در برابر داده ها و دانش های جدید و خودداری از "فروبستگی". "گشودگی" و "فروبستگی" دو اصلاح روانشناختی است که امروزه زیاد مطرح می شود و بسیار به دو مفهوم اسلامی "ایمان" و "عقیده" نزدیک است. در قرآن هیچگاه از ما عقیده خواسته نشده است ولی مکررا بر ایمان تاکید شده است. عقیده به معنی گره زدن، اشاره به این دارد که انسان آنچنان روح خود را با یک مدل ذهنی گره بزند که با به مخاطره افتادن آن مدل، دچار وحشت شود و لذا از پذیرش داده های ضد آن پرهیز کند.

جناب آقای دکتر عابدینی در بخش پایانی سخنان خود در خصوص دانشگاه و مسئولیت اجتماعی ضمن تبیین وضع موجود در دانشگاه تصریح کرد تبدیل شدن دانشگاه به محلی برای صدور مدرک، تبدیل شدن دانشگاه به محلی به منظور تربیت نخبگان جهت مهاجرت به خارج از کشور، ضرورت مقابله با وضع موجود را تداعی می کند. دانشگاه باید در صدد تعریف نقش حقیقی خود به منظور پاسخگوئی به مسائل واقعی جامعه بوده و پذیرش مسئولیت اجتماعی در جامعه را پذیرا گردد.

در ادامه این مراسم جناب آقای دکتر فتح اللهی ریاست محترم دانشگاه ضمن تبریک روز معلم و گرامیداشت لیالی قدر و تسلیت شهادت امام علی (ع)، از اساتید دانشگاه بابت زحمات آموزشی که در شرایط سخت کرونا متحمل می شوند تشکر و قدردانی کردند.

دکتر فتح اللهی در ادامه سخنان خود تصریح کردند ما در راستای حل مشکلات معیشتی اعضای هیات علمی و غیر هیات علمی تلاش خود را کردیم و بحمدلله با ارتباطی که با وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه داشتیم موفق شدیم صددرصد اعتبارات تخصیص یافته را بگیریم.