عمومی | دانشگاه کردستان

همکاری دانشگاه کردستان و بانک ملی در امور فرهنگی و آموزشی دانشجویان نابینا

دانشگاه کردستان و بانک ملی به منظور ارتقای وضعیت آموزشی و امور فرهنگی دانشجویان نابینا جلسه‌ای تشکیل دادند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، دکتر صادقی رئیس دانشگاه در این جلسه ضمن تاکید بر ضرورت تامین فضا و امکانات مناسب برای دانشجویان نابینا، اظهار کرد: با توجه به استعداد و توانایی‌های دانشجویان معلول و بویژه نابینایان دانشگاه کردستان، تامین امکانات لازم برای هر نوع فعالیت آموزشی و فرهنگی برای این گروه ضروری است.
وی اعلام کرد: دانشگاه کردستان تمامی امکانات خود را برای رفاه این قشر از دانشجویان بکار گرفته و در فراهم کردن زمینه برای هر نوع فعالیت این قشر تمام توان خود را بکار می‌گیرد.
در ادامه عرفان سلیمی مسئول کتابخانه نابینایان دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۶ نفر دانشجوی نابینا در حال تحصیل هستند، گفت: کتابخانه نابینایان نیز در از سال ۸۹ کار خود را آغاز کرده و در دو زمینه بریل و گردآوری منابع صوتی فعالیت می‌کند. وی همچنین خواستار ایجاد مرکز مطالعاتی حمایتی شد و یادآور شد: با توجه به رسالت دانشگاه‌ها ایجاد چنین مرکزی همه‌جانبه برای نابینایان دانشگاه ضروری است.
در این جلسه بانک ملی ایران بر اساس تفاهم نامه‌ای به منظور خرید و اهدای دستگاه نوت‌ تیکر  جهت دانشجویان روشندل دانشگاه کردستان مبلغ یک هزار میلیون ریال بودجه بلاعوض از محل منابع قرض الحسنه پس انداز تخصیص داد.
علی اشرف یوسفی قیاسی رئیس اداره امورشعب استان کردستان از نقش حساس بانک ملی در مسئولیت های اجتماعی  خصوصاً در بخش آموزشی از جمله احداث مدارس در مناطق محروم و نیز کمک به دانشجویان کم بضاعت اشاره کرده و همچنین بر اهمیت خاص به امور فرهنگی و آموزشی دانشجویان معلول از جمله  نابینایان عزیز اشاره نمودند.
سپس دکتر نصرالله ابراهیمی مشاور استاندار در امور معلولین به بیان مطالبی در خصوص حمایت خاص و توجه ویژه بانک ملی ایران در خصوص معلولین به ویژه نابینایان پرداختند.