عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

ساماندهی رشته محل های دوره کاردانی سال ۱۴۰۰ با صدور مجوز ۱۶۶ رشته محل

ساماندهی رشته­ محل­های دانشگاه فنی­وحرفه­ای در دوره کاردانی مجوز ۱۶۶ رشته­ محل توسط دفتر گسترش آموزش عالی صادر و جهت ظرفیت­دهی و پذیرش دانشجو به استان­ها ابلاغ گردید و در سالجاری تاکنون بیش از ۱۳۸۰۰۰ نفر در دوره کاردانی ظرفیت­دهی صورت گرفته است.

دکتر حسینی مقدم مدیرکل دفتر آمایش و گسترش آموزش­های فنی­وحرفه­ای گفت: در ساماندهی رشته­ محل­های دانشگاه فنی­وحرفه­ای در دوره کاردانی مجوز ۱۶۶ رشته­ محل توسط دفتر گسترش آموزش عالی صادر و جهت ظرفیت­دهی و پذیرش دانشجو به استان­ها ابلاغ گردید و در سالجاری تاکنون بیش از ۱۳۸۰۰۰ نفر در دوره کاردانی ظرفیت­دهی صورت گرفته است.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ برای دومین بار موضوع آمایش و ساماندهی رشته­محل­ها در دانشگاه فنی­و­حرفه­ای دردستور کار دفتر آمایش و گسترش قرار گرفت و با توجه به شاخص­های متعددی از جمله جمعیت هنرجوین هنرستان­ها، نیازهای واقعی بازار کار، وجود سایر مراکز آموزش عالی مهارتی، فاصله فیزیکی آموزشکده/ دانشکده­ها از یکدیگر، جمعیت دانشجویی و .... پیشنهادات استان­ها مورد بررسی قرار گرفت و بعد از مطابقت دادن با شاخص­های مورد نظر، جهت بررسی نهایی به دفتر گسترش آموزش عالی ارسال شد.

دکتر حسینی­مقدم گفت: از مجموع رشته­های درخواستی استان­ها در دوره کاردانی، با ۱۶۶ رشته محل موافقت گردید که دانشکده/آموزشکده­ها تا سقف ۱۰۰ نفر در هر رشته می­توانند اقدام به پذیرش دانشجو نمایند.

مدیرکل دفتر آمایش و گسترش ادامه داد، بررسی رشته­های پیشنهاد این دفتر در ساماندهی
سال­ ۱۳۹۹ در دوره­های کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته نیز در دستور کار دفتر گسترش آموزش عالی قرار دارد.