عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

دانشگاه فنی وحرفه ای تنها متولی مهارت مبتنی بر دانش در حوزه ی آموزش عالی کشور است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در رویداد ملی فرصت مطرح کرد:

به گزارش اداره کل روابط عمومی، پنل افتتاحیه  رویداد ملی فرصت با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در محل صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور معاونین دستگاههای مربوطه در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ برگزار گردید.
در این مراسم که با حضور دکتر بغدادی معاون توسعه صندوق نوآوری و‌ شکوفایی ملی و دکتر سالاریه معاون بنیاد ملی نخبگان و دکتر جهانشاهی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار شد  دکتر محسن جهانشاهی معاون پژوهش وفناوری دانشگاه فنی وحرفه ای بیان داشت: دانشگاه فنی وحرفه ای تنها متولی مهارت مبتنی بر دانش در حوزه ی آموزش عالیست و ماموریت این مرکز مهم علمی و مهارتی تربیت تکنسین  ومهندسین ماهر است که تکمیل کننده زیست بوم کسب وکار  است و همه ی تولید ثروت دانش بنیان مبتنی بر فناوری سطح بالا  نیست .

وی افزود: نقاط مثبت و کم‌ نظیر انجام پروژه های پژوهشی در دانشگاه فنی وحرفه ای به لحاظ نبود دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری و  وجود دانشجوی پنجه ماهر ،انجام پروژه های پژوهشی مستقیما توسط  شخص استاد و تیم دانشجویی مهارتی و کیفیت بخشی به پروژه های پژوهشی است.
جهانشاهی با عنوان اینکه اعتماد بیش تر به اساتید جوان و دانشجویان دانشگاه فنی وحرفه ای، زمینه ساز ورود به پلتفرم واقعی زیست بوم کسب وکار با رویکرد دانش بنیان مسئله محور خواهد شد اذعان داشت:  دانشجویان واساتید دانشگاه فنی وحرفه ای  در تولید نمونه اولیه محصولات وفب لب ها (ساختهای دیجیتالی)  به لحاظ آموزشهای مبتنی بر حرفه و مهارت ودانش  می توانند نقش تاثیر گذاری داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: در خارج از کشور حوزه ی آموزش عالی فنی وحرفه ای یک انتخاب است ،چیزی که در کشور از آن غفلت کردیم و دانشجویان فاخر را در این جایگاه  بطور واقعی تعریف نکردیم.
دکتر جهانشاهی تصریح کرد:  با توجه به رصد انجام شده تعداد بالایی از دانشجویان دانشگاه فنی وحرفه ای در بدنه ی شرکتها و هسته های فناور ودانش بنیان کشور مشغول به فعالیت هستند بدون آنکه نامی از آنها برده شود که دلیل آن عدم اعتماد وخود باوری کمتر در این دانشجویان به لحاظ اجتماعیست که در این حوزه بطور جدی در دانشگاه فنی وحرفه ای مشغول به برنامه ریزی و فعالیت شده ایم.

در پایان معاون پژوهش وفناوری دانشگاه فنی وحرفه ای  بر  همکاری بنیاد ملی نخبگان وصندوق نو آوری وشکوفایی با دانشجویان واساتید دانشگاه تاکید کرد و ورود به میدان حل مشکلات مساله محور و تقاضا محور کشور در کنار  اساتید و دانشجویان دانشگاه های بزرگ کشور را از حاضرین در نشست خواستار شد.