عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

زنان خانه دار همچنان در صدر مبتلایان به کرونا

نشست هفتگی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین، با حضور اعضا و به ریاست استاندار،عصر روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد و آمارهای دکتر پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با خبر خوش شیب نزولی کرونا در کشور و همچنین در استان همراه بود، اما رئیس دانشگاه تاکید داشت،به معنای دفع خطر نیست.

در حالی که پروتکل ها و دستور العمل های بهداشتی در کنار محدودیت های اعلام شده از طرف ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا، مواردی چون مسافرت، دورهمی های خانوادگی، تجمعات، عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و همچنین استفاده نکردن از ماسک را مهم ترین عامل ماندگاری ویروس کرونا می دانند؛عادی انگاری و بی مسوولیتی را ، بزرگ ترین تهدید سلامت جامعه می دانند.

در این میان،زنان خانه دار بیش ترین  آسیب دیدگان هستند و همچنان در معرض خطر قرار دارند و با اختصاص ۴۰ درصد از تست مثبتی ها در هفته چهل و یکم، بیش ترین مبتلایان به کرونا را تشکیل می دهند.

بررسی ها نشان می دهد، زنان خانه دار در همه توصیه ها و پروتکل های بهداشتی، نقش محوری دارند و با کم ترین اهمال بیش ترین آسیب را می بینند.

در کنار زنان خانه دار، که بیش ترین آمار مبتلایان را تشکیل می دهند، تماس با موارد مثبت، یکی از مهم ترین عوامل خطر شناخته شده است و براساس آمار ها، ۶۱ درصد مبتلایان از طریق تماس با موارد مثبت مبتلا شده اند.