عمومی | دانشگاه علوم پزشکی گیلان

توسعه رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وبدا)، عصر امروز نشست روسا، معاونین و مسئولان آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی و آزاد اسلامی استان گیلان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان حول هماهنگی‌ها جهت ایجاد و توسعه رشته‌های علوم پزشکی در چند رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و دکتری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان برگزار شد .

دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به اهمیت توسعه علوم در همه ابعاد، اظهار کرد: امروزه علوم پزشکی و خدمات بهداشت و درمان با گسترش جمعیت و همچنین افزایش بیماری‌ها نیازمند تربیت نیروی انسانی متخصص و متبحر در این حوزه است .

وی با بیان اینکه آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای ایجاد و توسعه رشته‌های علوم پزشکی یک فرصت مغتنم است، افزود: ایجاد و توسعه رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاهی همچون آزاد اسلامی می‌تواند سرآغازی برای توسعه خدمات به مردم باشد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ایجاد و توسعه رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه آزاد موجب افزایش ظرفیت آموزش عالی در گیلان می‌شود، گفت: گیلان نیروی انسانی فرهیخته‌ای را در علوم مختلف به‌ویژه علوم پزشکی و رشته‌های مرتبط با آن دارد که می‌تواند در تربیت نیروی انسانی متخصص موردنیاز جامعه فعالانه عمل کند .

دکتر سالاری ضمن تاکید بر لزوم گسترش رشته‌های حوزه سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، بیان کرد: باید رشته‌هایی در دانشگاه آزاد ایجاد شوند که علاوه بر تامین نیازهای جامعه و اشتغال‌زایی، بازار کار نیز داشته باشد و فرصت و ظرفیت جوان فرهیخته و متخصص جامعه ما هدر نرود .

دکتر محمد دوستار، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان نیز در این نشست با تقدیر از اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مبنی بر ایجاد و توسعه رشته‌های علوم پزشکی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به بالندگی و فراهم بودن ظرفیت‌های موجود به جدیدت دنبال ایجاد و توسعه رشته‌های علوم پزشکی و رشته‌های مرتبط است .

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی گیلان به‌ویژه رشت ظرفیت خوبی برای توسعه رشته‌های علوم پزشکی دارد، افزود: در حال حاضر رشته‌های پرستاری، مامایی و همچنین علوم آزمایشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان وجود دارد اما تقاضا برای توسعه رشته‌های بیشتر در مقاطع مختلف نیز وجود دارد .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان عزم دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای ایجاد رشته محل‌های جدید در استان را حائز اهمیت برشمرد و گفت: امیدواریم هماهنگی‌های انجام‌شده فی‌مابین دو دانشگاه منجر به توسعه قریب‌الوقوع رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه آزاد باشد تا بتوانیم در ترم جدید دانشجویان جدید را در  این رشته‌ها پذیرش کنیم .