عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

صنوف، خط مقدم کنترل و پیشگیری از کرونا هستند

ماریا خویشدوست در گفتگو با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان افزود: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و حضور در مراسمات ختم  و شادی منجر به ایجاد وضعیت قرمز در شهرستان در یک ماه گذشته شده که این موضوع طبق مصوبه ستاد کرونا به تعطیلی صنوف گروه‌های شغلی ۲،۳ و ۴ انجامید.
وی اظهار کرد: خوشبختانه صنوف شهرستان همچون دوره‌های گذشته، سلامت جامعه و شهروندان را به منفعت شغلی خود ترجیح داده و با همکاری مناسب با ستاد کرونا و رعایت محدودیت‌ها از خودگذشتگی نشان دادند.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان بیان کرد: بالا رفتن سطح پروتکل‌ها در جامعه و برخورد جدی قضایی با برگزارکنندگان مراسمات عزا و شادی منجر به ارتقا وضعیت سلامت جامعه و تغییر محدودیت‌ها به منطقه نارنجی گردید که این مهم قطعا مرهون همکاری خوب مردم، صنوف و ادارات بوده است.
وی با اشاره به وضعیت حساس کنونی از نظر امکان شیوع و نوع جهش یافته بیماری گفت: کوچک‌ترین سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند شرایط فعلی را تحت‌الشعاع قرار داده و منجر به بازگشت محدودیت‌ها شود.
خویشدوست تاکید کرد: تمام صنوف مکلف به رعایت ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی بوده و عدم استفاده از ماسک، عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ارائه خدمت به افراد فاقد ماسک منجر به پلمب صنوف خواهد شد.
رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان از شهروندان خواست با همکاری همه‌جانبه با حوزه بهداشت و درمان تا شکست کامل کرونا ما را یاری نمایند.
انتهای پیام/ س.غ۳۰۳۰