عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

۶۰ دانشجو در برنامه های طرح شهید قاسم سلیمانی و مدیریت کووید ۱۹ همکاری داشته اند

مدیریت کووید ۱۹ بدون جلب همکاری گروه های مختلف امکان پذیر نیست و فعالیت های مراکز بهداشت و شبکه های بهداشت و درمان با پاندمی بیماری کرونا چندین برابر شده است و این موضوع بر بکارگیری توان نیروهای مختلف از جمله دانشجویان می افزاید.

مهندس حمید گلناری، مسئول برنامه های دانشجویی معاونت بهداشتی دانشگاه قزوین با بیان این مطلب افزود: با هماهنگی های انجام شده با معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه مقرر شده است که از ظرفیت دانشجویان رشته های مختلف دانشگاه در زمینه مدیریت کووید ۱۹ و طرح شهید قاسم سلیمانی استفاده شود؛ بر همین اساس، با رایزنی های متعدد و پیگیری های انجام شده، با رابطان دانشجویان، ظرفیت همکاری دانشجویان در این برنامه ها افزایش یافته است.

وی اظهار کرد که جلب همکاری دانشجویان توسط معاونت بهداشتی با چهار دانشجو در دی ماه ۱۳۹۹ شروع شده و در حال حاضر ۶۰ دانشجو با رشته ها و گرایش های بهداشتی و پزشکی و پیراپزشکی در مراکز بهداشت شهرستان ها با عنوان کار دانشجویی در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۵۴ دانشجو در مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین و شش دانشجو در شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های تاکستان، البرز و آبیک مستقر هستند.

مسئول برنامه های دانشجویی معاونت بهداشتی گفت: دانشجویان بر اساس توانایی و رشته تحصیلی و علاقه مندی خود در اموری از قبیل نمونه گیری رپید تست، آزمایشگاه، دارویاری و پذیرش و دستیار پزشکی در مراکز کرونا، پیگیری تلفنی، ثبت اطلاعات در سامانه ها، خطر سنجی بیماری های غیر واگیر، پایگاه های واکسیناسیون کرونا و امور بهداشتی و پیشگیری از بیماری ها بکار گرفته شده اند.

مهندس گلناری ضمن دعوت از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی برای همکاری در طرح شهید قاسم سلیمانی گفت: گواهی کار و فعالیت دانشجویان به حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی ارسال شده و حق الزحمه آنان پرداخت می شود. وی ادامه داد که معاونت بهداشتی و مراکز بهداشت نیز هر گونه همکاری در خصوص حمایت از کار دانشجویی را از قبیل صدور گواهی همکاری، دادن لوازم حفاظت فردی، مناسب بودن محل و ساعات کار دانشجویان در دستور کار دارد.